Η Ορθοδοξία σήμερα κατασπαράσσεται κυριολεκτικά από τούς "πνευματικούς" της. Είναι συνήθως πνευματικοπαίδια των μεγάλων Αγίων που κράτησαν την πίστη μας ζωντανή όταν οι ενορίες και η παραδοσιακή Εκκλησία παρέδωσαν το πνεύμα τους στίς μεγάλες πόλεις. Η αλλαγή αυτή όπως ξέρουμε απέτυχε ολοκληρωτικά. Ο παραδοσιακός πιστός δέν κατόρθωσε να γίνει συνειδητός πιστός. Ούτε θα το κατορθώσει ποτέ! ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ ΤΟ ΑΛΛΟ. ΔΙΟΤΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΤΙΖΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΕΝΑ ΕΓΩ. Στην αστική πίστη, που αντικατέστησε την παραδοσιακή, κυριάρχησαν οι προτεσταντικές οργανώσεις, οι οποίες παρήγαγαν γρήγορα φωτισμένους θεολόγους, φωτισμένους επισκόπους, φωτισμένους ιεροκήρυκες, οι οποίοι μάχονταν ο ένας τον άλλον. Μερικοί Άγιοι την περίοδο αυτή κράτησαν την πίστη ενωμένη και ζωντανή. Ήταν όμως όλοι τους παραδοσιακοί Χριστιανοί και δέν είχαν συνέχεια. Παραδοσιακοί δηλ. ταπεινοί αδελφοί του Κυρίου. Άφησαν πολλούς "κληρονόμους", παρότι η πίστη και η χάρις ΔΕΝ κληρονομούνται. ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΣ ΑΓΙΟΣ. Οι οποίοι "κληρονόμοι" παγιδεύτηκαν στα αδιέξοδα της πίστεως και της γνώσεως και παρέσυραν στην παγίδα τους το σύνολο σχεδόν των σημερινών Ελλήνων πιστών. Οι ορθόδοξοι σήμερα είναι του Πέτρου, του Παύλου, του Ανδρέα, έφτασαν να ειδωλοποιήσουν τους πνευματικούς, πίστεψαν ακόμη και την ανίερη δοξασία πως οι ιερείς μπορεί να είναι η ενσάρκωση του Χριστού.
Η Πάτρα κυριεύτηκε από τούς φυγάδες της Μονής Φιλοθέου, η Αθήνα από τα πνευματικοπαίδια του γέροντα Πορφυρίου και του πατρός Θεοδωροπούλου, η Θεσ/νίκη από όλους τους ιδιοκτήτες καλύβας στό Άγιον Όρος. Οι υπόλοιπες μεγάλες πόλεις από πνευματικούς οι οποίοι διέθεταν πιστοποιητικά πίστεως από τα εν λόγω πνευματικοπαίδια.
Όλοι τους απολαμβάνουν τις τιμές και τις δόξες που «στερήθηκαν» οι πνευματικοί τους.
Δημιούργησαν ένα νέο είδος πιστού χριστιανού. Σάν μοναδική ποιότητα έχει το γεγονός πώς δέν μπορεί κανείς να συνεννοηθεί μαζί του καθώς στηρίζει τις πεποιθήσεις του στην νομιμότητα του πνευματικού του, ανατρέποντας τον καθησυχαστικό λόγο του γέροντα Παϊσίου πως: τουλάχιστον με τους μορφωμένους μπορείς να συνεννοηθείς.
Μοναδικό τους έργο να ανακαλύπτουν τούς εχθρούς τής ορθοδοξίας και να αποδεικνύουν πως αυτοί που θα έπρεπε να είναι αδελφοί τους είναι αιρετικοί. Αποδίδοντάς τους την πιό βαρειά εκκλησιαστική κατηγορία έστω και άν ακόμη δέν μπορούν οι ίδιοι να προστατεύσουν την πίστη τους.
Δέν ξέρουμε τί να ευχηθούμε: ο Θεός να βάλει το χέρι του ή το αντίθετο;
Αμέθυστος
Με όλον τον σεβασμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δική σας δουλειά ποιά είναι;
Το γεμάτο απογοήτευση κείμενο που διάβασα μόλις τώρα, είναι προσωπική τοποθέτηση ή μήπως έχουμε να κάνουμε με ένα είδος «Ορθόδοξων ανιχνευτών» της θείας Χάριτος μέσα σε πνευματικά τέκνα προηγούμενων αγίων;
Αν, κυριολεκτικά, βάλει το χέρι του δεν θα μείνει λίθος επί λίθου. Τουλάχιστον μια πνοή ("τοσοδούλα") του παναγίου Πνεύματος ας μας στείλει. Κάτι θα είναι κι αυτό, θα μας βοηθήσει σίγουρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ λέμε δύο πράγματα : ότι η χάρις δέν κληρονομείται και ότι η χάρις δέν κρύβεται. Δέν ανήκει στα πράγματα που μπορούμε να μιμηθούμε. Όπως δέν κρύβεται η μόρφωση, ο έρωτας, το ταλέντο κ.α.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωρίζουμε όλοι μας ποιός προσπαθεί ματαίως εδώ και αιώνες να μιμηθεί τη χάρι.
Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι τα πνευματικά παιδιά αγίων γερόντων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα είναι στους Οικουμενιστές και σε όσους διχάζουν τους Ορθόδοξους μεταξύ τους χωρίς λόγο και αιτία.
Κρίσπος
Εσείς αμέθυστε πως σχολιάζετε την σημερινή ανάρτηση του Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου; Εγώ προσωπικώς πιστεύω πώς δέν καταλαβαίνουν την ειρωνία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου αυτό που λές μπορεί να είναι αληθινό εν μέρει.'Οτι σήμερα εχει παραξηγηθεί ο ρόλος της πνευματικής πατρότητος είναι αληθεία,αλλά η πνευματικότητα δεν πρέπει να εντωπίζεται μόνο στους κυκλους των σύγχρονων γερονταδων.Αν κάποιοι αυτό το καλλιεργούνε βρήσκονται εκκλησιαστικώς εκτός της Εκκλησίας.Πάντως όλοι ωφείλουμε να έχουμε διάκριση να ξέρουμε που κρύβεται η ματαιοδοξία και που η Αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ george-zampiakis ποτέ μας δέν ισχυρισθήκαμε πως η πνευματικότης περιορίζεται στούς διάσημους πνευματικούς. Προσπαθούμε μάλιστα με όλες μας τις δυνάμεις να φωνάξουμε το αντίθετο. Εάν εσείς καταλάβατε κάτι διαφορετικό θα οφείλεται σε δική μας αδυναμία εκφράσεως. προσυπογράφουμε ευχαρίστως το σχόλιό σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Νίκο εμείς χρησιμοποιήσαμε τον ύμνο της ελευθερίας που τραγούδησαν οι Σέρβοι πανω στη γέφυρα μετα την κατάρριψη του Στέλθ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη δεν ξέραμε ότι είναι αόρατο!
Αγαπητέ Κρίσπο φιλικά σε ξαναχαιρετούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλημέρα. Ούτε συμφωνώ,ούτε διαφωνώ με την παραπάνω ανάρτηση. Διακρίνω όμως την αγωνία και δεν διαπιστώνω κακεντρέχεια. Και εμένα με ενοχλούν όχι σε προσωπικό μα σε εκκλησιαστικό επίπεδο πολλά πράγματα. Φοβάμαι την προσποίηση και την επιτήδευση, την συνήθεια,το δεδομένο που δεν είναι όμως παραδεδομένο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι δύσκολο να βρεθεί η διάκριση που μνημονεύει ο φίλος από πάνω.
Μόνο η κολλυβαδική μαρτυρία και ζωή θα σωσει αξιοπρέπειες και παράδοση. Όχι κολλυβάδικη επιφάνεια. Κολλυβαδικό βάθος και συναίσθηση. Βίωμα φιλοκαλικό,ορθόδοξο. Επιτέλους, ας επανέλθει στο κέντρο της σύναξης η θεία λειτουργία και όχι οι λεσχηνείες,ο λόγος,ο μυστικισμός που δυσφημεί την πνευματικότητα. Οι άγιοι,οι ποιμένες ήταν μυσταγωγούμενοι και γι'αυτό μυσταγωγοί,νυμφαγωγοί, όχι τσοπάνηδες. Να ανακαλυφθεί εκ νέου η αγάπη και η ζέση. Να μπει στο κέντρο προτεραιοτήτων μας.
Ας περάσει η "εποχή των φωτισμένων" για να έλθει η εποχή των Ταπεινών.
Το έχουμε βαθιά ανάγκη,όλοι μας.
Η χάρις του Θεού δεν κληρονομείται, όπως καταλαβαίνει κανείς το «κληρονομικό χάρισμα» όπως π.χ. ισχυρίζονται πως έχουν τα μέντιουμ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι όμως κληρονομική κατά την έννοια της Ιεράς Παράδοσης.
Η Χάρις του Θεού δεν κρύβεται, αλλά δεν κρύβεται από ποιούς; Στη διάρκεια των αιώνων, μεγάλες μορφές αγίων εκδιώχθησαν, ή παρεξηγήθηκαν ακόμη και από την ίδια την Εκκλησία και η αγιότητά τους αναγνωρίστηκε μετά από πολύ καιρό. Άρα σημασία δεν έχει μόνο αν δεν κρύβεται η Χάρις, αλλά και αν αναγνωρίζεται.
Κατά τα άλλα γενικότητες και κατηγορίες κλειστού κύκλου (να χαμε να λέγαμε) που δεν έχουν και πολλά να πουν.
αμέθυστος : "Στην αστική πίστη, που αντικατέστησε την παραδοσιακή, κυριάρχησαν οι προτεσταντικές οργανώσεις, οι οποίες παρήγαγαν γρήγορα φωτισμένους θεολόγους, φωτισμένους επισκόπους, φωτισμένους ιεροκήρυκες, οι οποίοι μάχονταν ο ένας τον άλλον. Μερικοί Άγιοι την περίοδο αυτή κράτησαν την πίστη ενωμένη και ζωντανή".
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΧ : Οι "μερικοί άγιοι" ήταν αυτοί που σήμερα τους λένε "ταλιμπάν της Ορθοδοξίας". Ο π. Φιλόθεος Ζερβάκος ήταν ο πρώτος εκ των "μερικών αγίων", που έπεσε θύμα της αστικού τύπου αγαπολογίας και πίστης. Δεν είχε καταλάβει τι μας προετοίμαζε η θεολογία των πανεπιστημίων και των "ντοκτορά" : Εκκλησιολογία διαφορετικών απόψεων, Θεολογία ποικίλων αποκλίσεων, Χριστολογία κατά το δοκούν, Πνευματολογία βάση της πατερικότητας και Πατερικότητα σύμφωνη με την Τριαδολογία του επίδοξου παραδιατρίβοντος ιεροσπουδαστή. Τα τροφεία των υποτροφιών δεν δίνονταν "στα χαμένα".
Η Νεορθοδοξία θριάμβευσε και μαζί της ο μακαριστός πλέον π. Φιλόθεος Ζερβάκος. Τώρα μας φέρνουν στην επικαιρότητα αδημοσίευτες επιστολές του κατά του "παλαιοημερολογητισμού" και τον ζηλωτισμό που ενέσκυψε από την εγκαθίδρυση της νεωτερικής Ορθοδοξίας, δηλαδή, της πολιτικά ορθής (και σαθρής) αστικού τύπου πίστης (: multicultural faith made in USA)
Η μητέρα μου έλεγε: πηγαίνω στην εκκλησία άρρωστη και γυρίζω υγιής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυχί ως άξιος αλλ ως τετραυματισμένος και δεόμενος ελέους.΄
Δεν τους θεράπευσαν τα βότανα. Ο Λόγος ο Σος ιάσατο.
Μόνο ο άγιος Αλώνιος υπήρχε και ο Θεός.
Η αρρώστια μας είναι η νοησιαρχία.
Μια φορά ήμουν άρρωστος. Είχα κρίση αρρωστοφοβίας. Φώναξα ένα φίλο γιατρό. Στάθηκε πάνω απ΄ το κρεβάτι και αντί να κοιτάζει εμένα κοίτζε το βιβλίο στο μαξιλάρι μου, τις Σκέψεις του Πασκάλ.
-Τί έχω γιατρέ; ρώτησα γεμάτος αγωνία.
-Σκέφτεσαι πολύ, είπε.
Χρόνια προσπαθούσα να τον πείσω να μην τρώει κρέας. Ήμουν βουδιστής και είχα 20 χρόνια να φάω κρέας.
-Η νοστιμιά της μπριτζόλας είναι πιο πειστική απ΄ τα επιχειρήματά σου,μου έλεγε κάθε φορά που μιλούσαμε περί ακρεοφαγίας.
Την εκκλησία στεκόμουν όρθιος στην ίδια θέση τέσσερις ώρες χωρίς να μετακινώ ούτε ένα πόντο τα πόδια μου. Τελείωνε η Θεία Λειτουργία και γω ένιωθα τόσο ξεκούραστος που θα μπορούσα να μείνω στην ίδια θέση άλλες τέσσερις ώρες.
Αυτό γινόταν για χρόνια. Μόνο όταν σκέφτηκα ότι αυτό που κάνω είναι σκέτη υπερηφάνεια έσπευσα αμέσως να βρω κάθισμα γιατί ένιωσα τρομερούς πόνους στη μέση μου. Λϊγες μέρες μετά ένιωσα πόνους στο βουβώνα και χειρουργήθηκα για κήλη στην ΄κλινική ενός φίλου μου. Έμεινα εκεί περίπου 15 μέρες ενώ όπως έμαθα μετά η νοσηλεία δε διαρκεί πάνω από 2-3 μέρες. Ο Εχθρός με εκδικήθηκε με όση κακία χωρούσε μέσα στα όρια που του διέθεσε ο Κύριος για να θεραπευτώ απ΄ την ματαιοδοξία μου.
Οι δαίμονες κινούνται μέσασ σε όρια. Αν τους άφηνε ο Κύριος θα μας έκαναν σκόνη στη στιγμή.
Ως στρουθία ερύσθημεν εκ παγίδος θηρευτών.
Τώρα ο Εχθρός είναι ο υπηρέτης του Κυρίου.Έχει αναλάβει όλες τις δυσάρεστες δουλειές, καυτηριάσεις σε ευαίσθητα σημεία κ.α.
Δεν απελπίζομαι. Το τιμόνι είναι στα χέρια του ΚΥρίου. Ο θρίαμβος του Εχθρού είναι η συντριβή του.
Ζω στην καλύτερη εποχή. ΠΟτέ τα δάκρυα των πραγμάτων δεν ήταν τόσο αληθινά.
Εποχή μου σ αγαπώ. Οι άνθρωποι άκαρπα δέντρα φθινοπωρινά.
Ο Κύριος καταράστηκε την άκαρπη συκή.
Είναι δύσκολο να είμαι ορθόδοξος.
Ο Τζακ Κέρουακ είπε πως για να πιστέψει στο Χριστό πρέπει να κόψει το πιοτό. Πέθανε αλκοολικός στα 42 του χρόνια.
Ο Κύριος Ιησούς μας δίνει ζωή κι εμείς τη μετρατρέπουμε σε σκέψεις.
Στην οικογένεια και στο δημοτικό σχολείο δεν ήταν έτσι.
Ράγισε η καρδιά μας στο γυμνάσιο όταν οι καθηγητές μας νόμιζαν ότι διδάσκουν φιλοσοφοία και δίδασκαν σοφιστεία.
Συγνώμην για τη φλυαρία μου.
Υ.Γ. Επιτρέ΄ψτε μου να κάνω μνεία του Ιωάννη του Νοήμονος του μοναδικού άστεγου στη Λάρισα πριν μερικά χρόνια. Ήταν ευχαριστημένος να μένει στο πεζοδρόμιο στη διαστάύρωση των οδών Ανθίμνου Γαζή και Ηπείρου. Ώσπου δέχτηκε να γράψω γι΄ αυτόν. Ως τότε κανείς δεν τον ενοχλούσε. Όταν έγινε διάσημος ο Δήμαρχος τον έδιωξε.
Είχαμε έναν άστεγο στην πόλη μας. Στο Λος Άτζελες υπάρχουν 90.000 και σε όλη την ?Αμερική 3.500.000. Στην Αγγλία ένα εκατομμύριο μένουν στους δρόμους και απ΄πο αυτούς 5.000 πεθαίνουν αβοήθητοι στο δρόμο από διάφορες αιτίες. Οι ξυλιασμένοι απ΄ το κρύο κατατάσσονται σε άλλη κατηγορία. Το άκρον άωτον του Αγγλικού φλέγματος.
Αγαπητέ Κυριάκο μιλούμε γιά και σε ανθρώπους της εκκλησίας,Εσάς δέν σας ξέρουμε. Από πού έρχεστε και πού πάτε. Ευχαριστούμε γιά τις γνώμες σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμήν πάτερ Παντελεήμων. Ευχαριστούμε γιά την παρέμβαση. Την ευχή σου νάχουμε όλοι μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν δημοσιεύσατε το σχόλιο μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ φίλε ξέρεις ότι εμείς δημπσιεύουμε ακόμη και τα αρνητικά εναντίον μας σχόλια, εκτός άν γίνουν κουραστικά με την επανάληψη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δικό σου δέν ήταν σχόλιο και επιπλέον ξημέρωνε Κυριακή. Άν έχεις κάποιο σχόλιο στείλτο.
Αγαπητέ Παμβώ, εμείς τις Κυριακές πάμε Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήAπο τα ξημερώματα εσείς πάτε Εκκλησία; Απο τις 1:00πμ;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να σοβαρευτούμε και λίγο.
Αλλά ακόμα και αν πηγαίνετε απο τις 1πμ, τί σας εμπόδισε να το δημοσιεύσετε μετά τον γυρισμό σας απο την Θ.Λειτουργία;
Παμβώ
Αγαπητέ φίλε Παμβώ, προσπαθούμε να γλιτώσουμε πριν και μετά την Εκκλησία από τα πολλά, πολλά αρνητικά που μας φορτώνει η ζωή.
ΑπάντησηΔιαγραφήTα αρνητικά που σας φορτώνει η ζωή τί σχέση έχουν με το σχόλιο μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί τρέμετε την κριτική είτε προς εσάς είτε προς ειδωλοποιημένα πρόσωπα απο εσάς;
Παμβώ
Φίλε Παμβώ, εμείς οι άνθρωποι είμαστε τα αρνητικά της ζωής. Στείλε μας το σχόλιο σου, στο ξαναείπαμε, αλλά προσπάθησε να μην είναι αρνητικό. Να είναι κριτικό, να είναι επιθετικό, να είναι διεισδυτικό, να είναι βαθύ, οτιδήποτε... εκτός από αρνητικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον Άγιο Ιωάννη της κλιμακος συναντάμε το εξής: "Εκτός από τον φόνο και την αρνητικότητα ποιο είναι το βαρύτερο πάθος;"
Ο φόνος σκοτώνει κάποιον άλλον.
Η αρνητικότης σκοτώνει εμάς τους ίδιους. Σκοτώνει τον εαυτό μας. Γι' αυτό προσπαθούμε να πάρουμε κάποια απόσταση από αυτή.
Την κριτική την βαπτίσατε αρνητικότητα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς δεν το έχω να σας το στείλω, εσείς αν το έχετε δημοσιεύστε το και θα το συζητήσουμε, να δείτε ότι δεν είναι καθόλου αρνητικό αλλά μόνο επικριτικό.
Παμβώ
Ο φίλος Παμβώ μας είχε στείλει ένα σχόλιο το οποίο δεν το είχαμε δημοσιεύσει στον καιρό του, το οποίο απευθύνεται στον π. Παντελεήμων και τον ρωτούσε αν είναι ο ίδιος που σχολιάζει στο blog του Ανδριόπουλου και αν αυτός ο ίδιος συμφωνεί με τους οικουμενιστές και τους αναρχικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ αν είναι δυνατόν να βρεθεί το επικριτικό μου σχόλιο και να δημοσιευθει. Δεν μπορεί να γράφω και να το πετάτε στον κάλαθο των αχρήστων χωρις λόγο επειδη ήταν δηθεν λιγο οξυ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμβώ
π.Παντελεήμων,εσείς είστε που πετάτε τις βλακείες στο Αντιαιρετικό Εγκόλπιο-ιστολόγιο; Εσείς που είστε που συχνάζετε και επαινείται το βρωμοblog του Ανδριόπουλου; Eσείς είστε που υποστηρίζετε τον αναρχισμό; Περιμένω απαντήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμβώ
Ευχαριστω για την δημοσιευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμβώ
χαίρετε,ο ορος γεροντοπαλλήκαρα πραγματικά μεταφράζει την αληθινή ψυχική κατάσταση πολλών τέτοιων ταλαίπωρων ιερο-μονάχων.Ειλικρινά δέν ξέρω ποιούς να λυπηθώ, τούς ίδιους ,για τήν σύγχυση στην οποία βρίσκονται, ή για τήν σύγχυση κ άλλα δεινά πού προκαλούν σ΄'όσους αφελείς πέφτουν στήν "αγκαλιά" τους.Είναι ένα κουβάρι πράγματι αξιοπρόσεκτο, κ θλιβερό.Ας προσέχουμε! kindstep
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποτελούν εστία σκανδαλισμού για τους εχέφρονες, η απαράδεκτη συμπεριφορά σας και οι ύβρεις σας, παππούλη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτροπή σας.
Φώτης
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συμπεριφορά του π.Παντελεημονα δεν ταιριάζει σε ορθόδοξο κληρικό και πρέπει να καθαιρεθεί αμέσως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντελώς ανίερη και αχαρακτήριστη η συμπεριφορά του.
Πώς τον ανέχεται ο επίσκοπος του ακόμα;
Αυτά διδάσκει η Εκκλησία;
Ντροπή του.
υγ
Το δευτερο απο το τελος σχόλιο γιατί αφαιρέθηκε; τί έγραφε μπορει να μας πει κανείς;
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι "παπάδες είναι εσταυρωμένοι" όταν δεν βρίζουν, δεν υποστηρίζουν ανήθικες απόψεις, δεν φέρονται συκοφαντικά και με γαϊδουρινή αγένεια, αλλά σηκώνουν τον Σταυρό της Ορθόδοξης ζωής και πίστης...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σχόλια και η συμπεριφορά σας είναι αχαρακτήριστη, σας διατυπώθηκε κριτική στις απόψεις και εσείς σπιλώνετε τους ανθρώπους! Μήπως νομίζετε πως είστε υπεράνω κριτικής;
Γ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάτερ για ηρέμησε λίγο γιατί ο μόνος που βρίζεις είσαι εσύ και κανείς άλλος. Οι άλλοι διατύπωσαν κρίσεις στις απόψεις σας και δικαίωμα τους. Εσείς απο πού έχετε το δικαίωμα να βρίζετε και να λασπολογείτε στα πρόσωπά τους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού μιλήσατε για διαβολέα, καλείστε να μας πειτε ποιος ειναι ο διαβολέας και σε τι ακριβώς σας διέβαλλε. Όχι αόριστα να πετάμε προσωπικούς χαρακτηρισμούς.. Τί θεωρείτε ως διαβολή;
Γ.
Είμαι όντως γαιδούρι και βλακας. Μου πετάξανε μια προσβολή και έπεσα με τα μούτρα στην αλαζονεία σαν το κοτοπουλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια μεγάλη συγγνώμη ζητώ απ όλους. Ειδικά από Παμβώ,Φώτη,και Γ.
Θα με περνάτε για τρελό σίγουρα και κυκλοθυμικό βλάκα. Δεν πειράζει αυτό είναι καλό για μένα γιατί θα ταπεινωθώ κι αλλο για τις βλακειες μου.
Ειλικρινα συγγνώμη. Το εννοώ.
Συγγνώμη απ'όλους.
Η κακία της ημέρας είναι αρκετή. Έχουμε αληθινα προβλήματα και θέματα να αντιμετωπίσουμε από κοινου.
Και πάλι συγγνωμη.
Αγαπητέ π. Παντελεήμων και αγαπητοί Παμβώ, Φώτη και Γ. έχουμε να προτείνουμε το εξής. Να το κουβεντιάσουμε το πράγμα, να ακούσουμε ο ένας τον άλλον, αλλά πάνω σε κάτι συγκεκριμένο. Παραδείγματος χάριν θέλουμε να ρωτήσουμε τον π. Παντελεήμων γιατί είναι οικουμενιστής ή γιατί συμπαθεί τους αναρχικούς. Δεν θα πρέπει να περιμένουμε να μας απαντήσει για να αρχίσουμε την κουβέντα μας; Δεν θα πρέπει να τον βοηθήσουμε να ολοκληρώσει την άποψη και κατόπιν αυτού να το συζητήσουμε; Πρέπει να έχουμε υπομονή ο ένας με τον άλλον. Εμείς νομίζουμε ότι τα θέματα που θίχτηκαν είναι πολύ σημαντικά και μπορούμε να τα κουβεντιάσουμε αν θέλουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ δεν γνωρίζω τα ζητήματα που θέτετε τί είπε ο π.Παντελεήμων, έκανα μια παρέμβαση μόνο για τον τρόπο συμπεριφοράς του π.Παντελεήμονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάτερ αν σας στενοχώρησα σας ζητώ συγγνώμη και εγώ.
Φώτης
Θα απαντήσω αμέσως:
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μ'αρέσουν οι φιλοφρονήσεις και οι πολλές τσιριμόνιες με την Δύση. Όπως επίσης δεν μπορώ να φανταστώ έναν Χριστό να κλαίει γιατί τα παιδιά Του, έσκισαν τον άρραφο χιτώνα Του! Αυτό είναι καθαρή βλασφημία. Ούτε πιστεύω πώς η ορθοδοξία ψάχνει το άλλο της μισό, στρεφόμενη προς την Δύση για να ολοκληρωθεί. Η ορθοδοξία είναι η Εκκλησία, έχει την καθολικότητα. Δεν συμφωνώ με τα συλλέιτουργα και τις συμπροσευχές. Δεν είναι κανονικά.
Αλλα... Είμαι υπέρ των διαλόγων, είμαι υπέρ στο να παρίσταται η ορθοδοξία στο ΠΣΕ. Είναι ΧΡΕΟΣ της. Είναι χρέος να διαλεγόμαστε με τον κόσμο έως των εσχάτων αιώνων. Ξανά και ξανά. Έστω και χωρίς αντικειμενικό αποτέλεσμα. Η μαρτυρία πρέπει να είναι ασίγαστη και έντονη. Ονειρεύομαι μια Εκκλησία που θα μαρτυρεί και θα φωτίζει. Θα πρω-τα-γω-νι-στεί στο παγκόσμιο θρησκευτικό σκηνικό.
Είμαι υπέρ ενός τέτοιου οικουμενισμού.Είναι ορθοδοξία νομίζω αυτό και σε αυτό το σημείο καλώς πορεύεονται οι του Θεού εκκλησίες.
Μη με ρωτάς γιατί συμπαθώ τους αναρχικούς. Δεν είναι πράγμα να ρωτά κανείς έναν ιερέα τέτοια θέματα. Όλους τους συμπαθώ. Και τους αναρχικούς και τους ματατζήδες,και τους δεξιούς και τους αριστερούς, ακόμα και αυτούς που μας πετάνε λάσπη. Είναι άλλο να είμαστε σε απολογητική θέση, να καταδικάζουμε την βία από όπου και αν προέρχεται,να μην συμφωνούμε με τις καταστροφές και τις αυθαιρεσίες και άλλο να συμπαθείς τον Άνθρωπο. Η καρδιά μας να τους χωρά όλους. Να μην παρασυρόμεθα από το υφέρπον παραπλανητικό πνεύμα της λεγομένης "χριστιανικής δεξιάς". Όπως δεν μπορούμε να μιλάμε για "χριστιανικό αναρχισμό" δεν έχουμε το δικαίωμα να ανήκουμε σε καμιά "χριστιανική δεξιά". Στην ορθοδοξία δεν χωράνε ισμοί. Είναι η καθαρή πίστη του Χριστού.Αυτά είναι προτεσταντικά πράγματα, δυτικόφερτη κουλτούρα,κοσμική αγκύλωση. Κατατρυχόμαστε οι εν τη Εκκλησία με αντιαριστερό πνεύμα, ίσως γιατί κάποιοι αριστεροί ψευδοπροοδευτικοί μας έχουν βάλει στο στόχαστρο. Όμως ας μην τους δίνουμε και εμείς αφορμές με περιχαρακώσεις. Να είμαστε ουδέτεροι,καθαροί. Να μην μας πιάνουν από πουθενά.
Επίσης, συμπαθώ τον αντισυμβατικό περισσότερο από τον "φιλήσυχο". Αλλά αυτό δεν είναι ιερατική εκτίμηση, είναι καθαρά προσωπική συμπάθεια. Δεν βλέπετε που το Κακό έχει διαβρώσει την κοινωνία; Είναι καιρός να σιωπάμε και να κοιτάμε τον εαυτούλη μας;
Τέλος, ο αναρχικός θα μεταμορφωθεί αν ο Κύριος το θελήσει σε φλογερό χριστιανό, ο "φιλήσυχος" ,75 % ,"φιλήσυχος" θα παραμείνει.
Μην με ρωτάτε γιατί συμπαθώ τους πλανημένους. Αν δεν το έκανα θα ήμουν ο ίδιος πλανημένος.
Ελπίζω να έδωσα καθαρές εξηγήσεις. Μην φτάνουμε στα άκρα, Ζήτησα μια συγγνώμη γιατί πραγματικά ένιωσα πώς δεν βγάζει σε τίποτα η διαμάχη.Απλώς φορτωνόμαστε με κακίες παράλογες και ελεεινές. Υπέστην συντονισμένη και αφόρητη πίεση πανταχόθεν και μάλιστα σε μια πολλή άσχημη και φορτισμένη για μένα στιγμή. Μην πυροβολείτε παρακαλώ.
Αφού βρίσκεται ο π.Παντελεήμον σε πολλή άσχημη στιγμή δεν ειναι σωστό να δωσω συνεχεια απο την πλευρα μου. Εξάλλου όπως και ο Φωτης για την συμπεριφορα του, ανακατεύθηκα στην συζητηση σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι προσωπικά δεν θεωρώ καθόλου τρελλό ή κυκλοθυμικο τον πατερ. Ειναι γενναίο να αλλάζεις όταν σφάλλεις.
Γ.
Αγαπητέ μας π. Παντελεήμων, λυπούμαστε που πήρε τόση έκταση το θέμα. Την διευκρίνισή σας θα την προσυπογράφαμε και εμείς ευχαρίστως εκτός ενός σημείου. Ανακαλύψαμε πως οι λεγόμενοι Οικουμενιστές άλλαξαν την πίστη μας για να διαλεχθούν με τους Δυτικούς. Αυτό το σημείο ανατρέπει κάθε είδους διαλόγου, μαρτυρίας, ομολογίας. Οι λεγόμενοι Αντιοικουμενιστές ασχολούνται με τα συλλείτουργα, τις συμπροσευχές, τα συμπόσια ή στην καλύτερη περίπτωση εμμένουν στις παλιές αιρετικές δοξασίες της Δύσεως όπως το filioque κλπ. Μ’ αυτή τη φρικαλέα αλλαγή της Εκκλησιολογίας που έκανε ο Ζηζιούλας, που αλλοίωσε όλη τη δογματική αλήθεια της Εκκλησίας μας δεν ασχολείται κανείς. Δεν πρόκειται να ενωθεί η παλιά σχισματική, αιρετική Δύση με την Ορθοδοξία αλλά δημιουργήθηκε μια καινοφανής Εκκλησιολογία η οποία θα πάρει την θέση και της Ορθοδοξίας και της αιρετικής Δύσεως! Αυτό είναι το δικό μας πρόβλημα. Τί νόημα θα’ χει πλέον να είμαστε Χριστιανοί; Τί να ομολογούμε; Τον θεό του Ζηζιούλα; Εμείς πάτερ δεν θα πάρουμε. Ο Θεός να βάλει το χέρι του. Καλό Τριώδιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαλά έκανε και πήρε έκταση το θέμα. Άξιζε πραγματικά να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα ιδίως τόσο σημαντικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ξεκαθαρίσω και εγώ τα πράγματα λίγο μιας και απο εμενα άρχισε η "φασαρια". Πάτερ μου
ΑπάντησηΔιαγραφήα.Για τον οικουμενισμο βλέπω με λύπη ότι έχετε πέσει στην καλοστημενη παγίδων των στημένων διαλόγων και τρεφετε επικινδυνες αυταπατες.
β.Για τον αναρχισμό στην σελίδα του Εγκόλπιου, φάνηκε ότι δεν τον θεωρείτε αντιχριστιανικό αλλά προσπαθείτε να τον δικαιολογησετε. Αν θέλετε σας παραπέμπω σε φράση σας.
γ.Η φρασεολογία σας όπως φαίνεται και στο "Εγκόλπιο" είναι απαράδεκτη και ανίερη.
δ.Η επίσκεψη σας σε βρωμομπλογκ σαν του Ανδριοπουλου και η φιλικοτητα προς αυτα είναι ΑΗΔΙΑΣΤΙΚΗ πράξη που πρέπει να καταδικαζεται απο όλους. Εκτός και αν νομίζετε πως είστε ο Πάπας...
ε.Οι σελίδες σας βρίθουν εκκοσμίκευσης και κοσμικών αηδιών.
Με σεβασμο
Παμβώ
Κοιτάξτε όλες οι απόψεις αποδεκτές και σεβαστές. Δεν θα τα χαλάσουμε. Άλλωστε και εσείς δεν κατέχετε το άλάθητο του Πάπα,ούτε το πλήρωμα της ορθοδοξίας,ούτε το άψογον της ηθικής. Γι'αυτό και εγώ έχω το δικαίωμα να θεωρώ τις απόψεις σας γραφικότατες και ολίγον τί υποκειμενικές(έως και παλαιοημερολογίτικες).Φυσικά έχω αυτό το δικαίωμα της κριτικής και μάλιστα χωρίς εμπάθεια,μια που μόλις σβήσει η οθόνη δεν θα με απασχολεί η περίπτωση σας πλεον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πάντα είναι δυνατά:μπορεί να βρίσκεστε εσείς σε ηθικιστικό παραλήρημα ή εγώ σε παροξυσμό αναιδείας. Όλα είναι πάντως σχετικά.
Τώρα όσον αφορά τις κοσμικές αηδίες... έχω δύο ιεραποστολικά Blogs τα οποία τα τιμούν με την ανάγνωση τους αρκετοί και αξιόλογοι άνθρωποι. Ας μου μείνει και ένα πιο "κοσμικό" να εξατομικεύω την αήθη συμπεριφορά μου, ίνα μη υπεραίρομαι.
Καλή καρδιά και καταλλαγή.
π. Παντελεήμων : "Δεν θα τα χαλάσουμε. Άλλωστε και εσείς δεν κατέχετε το άλάθητο του Πάπα,ούτε το πλήρωμα της ορθοδοξίας,ούτε το άψογον της ηθικής."
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΧ : Συγγνώμη που παρεμβαίνω, αλλά θα ήθελα να σχολιάσω αυτό που γράφει ο π. Παντελεήμων. Εντάξει λοιπόν. Ούτε το αλάθητο του πάπα κατέχουμε, ούτε το πλήρωμα της Ορθοδοξίας, ούτε το άψογον της ηθικής. Αλλά τι σημαίνει τούτο; Ότι εν ονόματι αυτών των ελλείψεων θα κάνουμε τα "μασκαραλίκια" που κάνουν οι νεοτεριστές της μικρής και της μεγάλης ιεροσύνης; Το πλήρωμα της Ορθοδοξίας δεν το κατέχουμε, αλλά όχι και ότι δεν το γνωρίζουμε! Και το αλάθητο της Εκκλησίας δεν το κατέχουμε, αλλά όχι ότι δεν ξέρουμε ποιο είναι! Και της ηθικής άψογοι δεν είμαστε, όχι όμως να πετάμε στο σκουπιδοτενεκέ και την Ηθική!
Δηλαδή, επειδή κανείς μας δεν είναι άξιος, πάει να πει ότι θα συγκατανεύσουμε σε όλα; Και τουλάχιστον, αν στα προσωπικά μας και στα ιδιωτικά μας συνεπείς δεν είμαστε, θα βγούμε να διαφημίσουμε και τις ατέλειές μας; Αυτά τα κρατάμε για μας τους ίδιους και προσπαθούμε να μην προκαλούμε, χωρίς να αυτομαστιγωνόμαστε για υποκρισία και φαρισαϊσμό. Αν ήταν έτσι, θα βγαίναμε να αφοδεύουμε και στους δρόμους ή να κάνουμε και άλλα πράγματα (...) μη τάχα και μας πουν υποκριτές.
Ουδείς αναμάρτητος, αλλά όχι και πλήρης κατάφαση στην αμαρτία και δη, αυτή που βλασφημεί το Πανάγιον Πνεύμα. Προτιμότερο "να τα χαλάσουμε" παρά να συντηρούμε ψευτοαγάπες και κίβδηλες ειλικρίνειες.
Μπράβο κ.Κυπριανέ! Ολόσωστο το σχόλιο σου. Έδωσες μια απάντηση στη αναιδέστατη και προκλητικότατη απάντηση του π.Παντελεήμονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
Ντροπή παπά. Ντροπή σου!
Πάτερ μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδή θέλω να μιλάω με στοιχεία και δεν θέλω να αοριστολογώ, θα προσπεράσω την αηθή και ανίερη απάντηση σας.
Στην παρακάτω σελίδα σας
http://iereasanatolikisekklisias.blogspot.com/2009/12/blog-post_27.html
φαίνεται καθαρά ότι γελοιοποιείτε άθελα ή ηθελημένα, τον Θεό!
Δεν ντρέπεστε να βάζετε τέτοιες άθλιες εικόνες για την Ανάσταση του Χριστού;
Δεν ντρέπεστε να ξευτιλίζετε το Μεγαλύτερο Γεγονός της ιστορίας;
Έχω πολλά στοιχεία και θα τα επισημάνω για να μην σκανδαλίζονται οι αδελφοί μας. Η σελίδα σας δεν είναι ιδιωτικός χωρος σας όπως λέτε, αλλά δημόσιος και σκανδαλίζετε κόσμο. Γι' αυτο θα είμαι αμειλικτος σε ότι αηθές και ανίερο λέτε ή φιλοξενείτε. Ο ορθόδοξος ιερέας πρέπει να εκφράζει μόνο την Ορθοδοξία και τίποτε άλλο.
Με σεβασμό
Παμβώ
Μεγάλο καί αρχαίο τό θέμα τής αναρχίας. Πρώτος ανέλυσε διεξοδικά
ΑπάντησηΔιαγραφήτό φαινόμενο ο Ντοστογιέφσκι στούς Δαιμονισμένους, ακόμη καί στό Έγκλημα καί Τιμωρία. Συνορεύει μέ τήν αθεϊα. Ό,τι κι άν είναι όμως ο Κύριος τό έλυσε μιά γιά πάντα καθιστώντας περιττές τίς δικές μας σημερινές έρευνες. Τά τού Καίσαρος τώ Καίσαρι, τά τού Θεού τώ Θεώ.
Στην αναρχία έμεινες εσύ Αμέθυστε; Η βλάσφημη εικόνα-γελοιογραφία της Ανάστασης δεν σε πείραξε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμβώ
Τήν βλάσφημη εικόνα τήν ανέλαβες εσύ, τήν αναρχία εμείς. Χωρίς τήν αναρχία θά μπορούσε νά υπάρξει η ζωγραφιά; (όχι και εικόνα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάτερ μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήστην σελίδα
http://egolpio.wordpress.com/2009/12/16/christian_anarchist/#comment-7612
στο επαίσχυντο σχόλιο σας (22:14:16)18-1-2010
γράφετε
"Μια ζωή το πρόβλημα διαφόρων ιεροκηρύκων που αναθρέφουν μάλιστα πνευματικοπαίδια, είναι η αμαρτία της αριστεροφροσύνης στην πολιτική και η μονομανία για την ερωτική ζωή των ανθρώπων".
Θεωρείτε πως η ερωτική ζωή είναι άσχετο με την πνευματική ζωή; Δεν πρέπει να ασχολούνται οι ιεροκήρυκες με την σημερινή κατακλύζουσα την νεολαία μας, πορνεία;
Πρέπει κατα την γνώμη σας οι ιεροκήρυκες και οι ιερείς να είναι λαοπλάνοι και λαϊκιστές αφήνοντας τους ανθρώπους να ζουν κατα τα βρωμερα πάθη τους;
Δεν είναι ουσιωδέστατο στοιχείο και η σεμνότητα-αγνότητα, στην χριστιανική ζωή;
Αναμένω απαντήσεις για έχω και άλλες σχετικές απορίες.
Παμβώ
Αμέθυστε σε ευχαριστώ που μου παραχωρείς εμένα το θέμα με τις βλάσφημες ζωγραφιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπα εικόνα και όχι ζωγραφιά διότι μπορούμε να θεωρήσουμε ως εικόνες τις ζωγραφιές και να τις αντιδιαστείλουμε απο τις ΙΕΡΕΣ εικόνες που δεν λέγονται απλά εικόνες αλλά ΙΕΡΕΣ.
Υγίαινε!
Παμβώ
Αγαπητέ φίλε Παμβώ
ΑπάντησηΔιαγραφήαρχίσαμε να συμπαθούμε πολύ την φλόγα των αντιρρήσεών σου.
Έχουμε μιά εικόνα γιά σένα.: Ένας ιεροκήρυκας λίγο πρίν τη Θεία Ευχαριστία μιλά ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ, εναντίον των ανθρώπων που ΔΕΝ είναι Χριστιανοί.
Δέν μετατρέπει ανεπίτρεπτα τούς Χριστιανούς σε κοσμικούς, αναδεικνύοντας μόνο τον εαυτό του Χριστιανό, λίγο πρίν τη Θεία Ευχαριστία ; Για να μήν πούμε τίποτα περισσότερο, δεν είναι η ουσία της ασχήμιας;
Θα πρέπει κάποτε να μάθουμε όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε για την ακρίβεια και συνεπή απόδοση της ορολογίας των λέξεων, όταν γράφουμε για θέματα θρησκευτικά, ότι οι Εικόνες, όταν τελικά έγιναν αποδεκτές, δεν είχαν δίπλα τους και το αναγνωριστικό επίθετο "ιερές". Ευθύς εξ αρχής ήταν δεδομένη η ιερότητά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά, στη σημερινή εποχή που όλα έχουν ισοπεδωθεί, θα πρέπει να συμπληρώνουμε τα ιερά πράγματα και γράμματα, με επεξηγηματικούς προσδιορισμούς, διότι η κακοποιός Δύση φρόντισε κι έφτιαξε "εκκλησίες", "θεολογίες", "εικονολογίες" και ων ουκ έστι αριθμός πολλά άλλα. Πάντως, ας θυμόμαστε ότι οι Εικόνες είναι μόνο Εικόνες. Όλα τα υπόλοιπα είναι φωτογραφίες, ζωγραφιές ή αναπαραστατικά γραφήματα.
Αγαπητέ "Αμέθυστε", εσύ δεν συμφωνείς να ελέγχονται απο τον ιερό άμβωνα οι φαυλότητες;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κ.Κυπριανέ νομίζω πως σφάλλεις. Η λέξη "εικόνα" βγαίνει απο το ρήμα "εικονίζω" και αν κοιτάξεις στο λεξικό θα δεις ότι δεν συνδέεται απαραίτητα με το ιερό και το άγιο. Το "εικονίζω" είναι κοσμικό ρήμα, γενικού περιεχομένου.
Παμβώ
Φίλτατε Παμβώ ο άμβωνας ανήκει στόν Κύριο, πρέπει να ακούγεται ο Λόγος τού Κυρίου. Ας πούμε ότι δεν έχουμε ακόμη εκκλησία, όπως την εποχή του Κυρίου, όταν ο Κύριος μιλούσε στο πλήθος. Κατήγγειλε τις φαυλότητες; Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος κατήγγειλε τις φαυλότητες των απίστων μπροστά στούς Χριστιανούς ή τον Φαρισαϊσμό τού κλήρου και των βασιλέων τού καιρού του; Φαυλότητες λίγο πρίν τη Θεία Ευχαριστία;! Ο ιερεύς δεν έχει κοινωνήσει ήδη; Πώσ μπορεί και καταγγέλει μέ τον αγιασμό μέσα του; Κοροϊδευόμαστε ό ένας με τον άλλον άγρια.
ΑπάντησηΔιαγραφήAγαπητέ ΑΜΕΘΥΣΤΕ,
ΑπάντησηΔιαγραφήσφάλλεις και πάλι.
Ο άμβωνας ανήκει στον Κύριο και ο έλεγχος των φαυλοτήτων είναι λόγος Θεού και αφορά όλους μας. Άλλους προς παραδειγματισμόν και προς αποφυγήν και άλλους προς θεραπείαν.
Μη ξεχνάς ότι οι περισσότεροι χριστιανοί είναι ακατήχητοι επειδή δεν έχει βρεθεί θαραλλέος παπάς να ελέγξει π.χ. την καλπάζουσα πορνεία (προγαμιαίες σχέσεις) των ημερών μας, την οποία θεωρούν οι δυστυχείς ως φυσιολογική κατάσταση...
Φυσικά το κρίμα θα το φέρουν στο ακέραιο και οι δειλοί παπάδες που έχουν συμμορφωθεί προς το κοσμικό πνεύμα, ως ηθικοί αυτουργοί.
Σε παρακαλώ ξεπέρασε αυτές τις αρρωστημένες αντιλήψεις.
Παμβώ
Θα επαναλάβω αυτό που έγραψα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πρέπει κάποτε να μάθουμε όλοι όσοι ενδιαφερόμαστε για την ακρίβεια και συνεπή απόδοση της ορολογίας των λέξεων, όταν γράφουμε για θέματα θρησκευτικά, ότι οι Εικόνες, όταν τελικά έγιναν αποδεκτές, δεν είχαν δίπλα τους και το αναγνωριστικό επίθετο "ιερές". Ευθύς εξ αρχής ήταν δεδομένη η ιερότητά τους.
Αν εγώ σφάλλω, αγαπητέ Παμβώ, άλλο τόσο σφάλλεις κι εσύ, που δεν πρόσεξες το "... όταν γράφουμε για θέματα θρησκευτικά".
Σε κοσμικούς κύκλους και σε ακαδημαϊκές συζητήσεις άλλη σημασία έχει η λέξη αυτή, και εντελώς διαφορετική, όταν διαπνέει το λόγο και τη γραφή μας η Εικόνα.
Φίλε ο ίδιος δειλός παπάς, λές, πού δεν είχε το θάρρος να κατηχήσει τούς χριστιανούς του, έχει το θράσσος να ελέγξει τίς φαυλότητες των Χριστιανών; Τόν παπά ποιός τον κατήχησε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Λόγος τού Κυρίου ελέγχει τις φαυλότητες; εσένα ποιός σε κατήχησε και έχεις αυτό το θράσσος με τα Μυστήρια του Κυρίου; Γιά ξαναδιάβασε το Φαρισαίο σε παρακαλούμε.
Η κατήχηση των χριστιανών είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με τον έλεγχο των φαυλοτήτων. Και δεν είναι θράσος αλλά θάρρος. Μην διαστρεβλώνουμε τις έννοιες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κατήχηση γίνεται και την ώρα του κηρύγματος πριν την Θ.Μετάληψη.
Εγώ Φαρισαϊσμό βλέπω την δική σας στάση, να μην θέλετε την αλήθεια τάχα μου λόγω Θ.Μετάληψης. Η Θ.ΜΕΤΑΛΗΨΗ ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΙΩΚΕΙ!
Και ο έλεγχος των φαυλοτήτων είναι υπηρεσία στην αλήθεια.
Ας μην γινόμαστε χειρότεροι απο τους Φαρισαίους.
Παμβώ
Αγαπητέ Παμβώ στην επικοινωνία, εάν έχει σκοπό την συνεννόηση, δηλ. εάν υπάρχει καλή προαίρεσις, χρειάζεται να βάζουμε κι εμείς κάτι, μιά τυπική κατανόηση τουλάχιστον, ένα κοινό νού όπως λέμε, διαφορετικά είναι όλα μάταια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς λέμε: γίνεται λιθοβολισμός, με σκληρές-κρυσταλλωμένες γνώμες.
Φιλικά
Αμέθυστε,
ΑπάντησηΔιαγραφήτο τελευταίο σχόλιο 9:39 μ.μ., αφορά εσένα και πρέπει να το απευθύνεις στον εαυτό σου.
Μην θεωρείς ως κακοπροαίρετους αυτούς που αρνούνται τον Φαρισαϊσμό που υποστηρίζεις.
Παμβώ
Συγγνώμη το ιστολόγιο μου ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ , αφιερωμένο εξ ολοκληρου στην ανασταση του Κυρίου μας, το έχετε δει;
ΑπάντησηΔιαγραφήanestixristos.blogspot.com
Δεν χλευάζω την ανάσταση του Κυρίου βεβαια! Αυτή την εικόνα την εχουν οι αναρχοχριστιανιστές στον διαδικτυακό τους χώρο και την συμπεριέλαβα,ως συνδεόμενη με το άρθρο, για να βγάλει ο καθείς τα συμπεράσματα του περί αναρχοχριστιανισμού.
Βλέπετε τα πράγματα με πιο καλή διάθεση,σας παρακαλώ.
ΚΑΤΑΛΛΑΓΗ,ΚΑΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ και πρώτος εγώ ο απνευμάτιστος.
Μην ψάχνετε εχθρούς εκεί πού δεν υπάρχουν, βρε αδέρφια!Ικανή η κακία της ημέρας.
Βλέπω πάντως , πώς πάλι μούσκεμα τά'κανα! Δεν τρέφω ούτε μίσος , ούτε άλλο αρνητικό αίσθημα για κανέναν σας.
Απλώς σας παρακαλώ να με συνηθίσετε. Και αυτά πού λέτε καλά και ωφέλιμα, θα τα λάβω υπ'όψιν μου.
¨Ετσι... να υπάρχει μια αντίδοση και αλληλοπεριχώρηση μήπως βγάλουμε άκρη.
Και κάτι άλλο, μια αδερφική παρατηρηση.500 αναρτήσεις έχω ήδη και κατά συρροή γίνεται ανάγνωση μόνο στο περί αναρχοχριστιανισμού.
Τόσο εύκολα παρασυρόμαστε από περιέργειες παράδοξες και αντιπνευματικές; Δεν μας ενδιαφέρει τίποτα άλλο πλέον; Δεν το κάνω παράπονο, ούτε βέβαια κάνω σύσταση,αλλά το λέω με πίκρα πολλή και έκπληξη μεγάλη.
Υπάρχει και η λιακάδα!
Μακάρι να είμαστε όλοι πιό ηλιόλουστοι.
Καλό λοιπόν σαρακοστής και καλή ανάσταση.
ΥΓ Το σχόλιο πού έγραψα στο εγκόλπιο περί σεξουαλισμού έχει την εξής έννοια:"Ας μην ασχολούμαστε διαρκώς και μονομανώς με τα μεριά των ανθρώπων. Όποιος διδάσκεται Χριστό,γνωρίζει να αποφεύγει την αμαρτία, ενώ όποιος βομβαρδίζεται συνεχώς με απαγορεύσεις, καταλήγει να σκέφτεται συνεχώς τα αντίθετα. Επίσης, οι κοσμικοί άνθρωποι δεν είναι πάντα καλοδιάθετοι προς ημας. Κάλλιστα θα σκεφτούν πώς τρέφουμε απωθημένα. Στο κάτω κάτω η ...μηρολόγία(νεωτερισμός)μόνο αηδία προκαλεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλπίζω να λύθηκε και αυτό το θέμα.