Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011

Μοναχός Μωυσής, Η ιερωσύνη δεν είναι τέχνασμα

πηγή : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Ἀπάντησις εἰς νέον θεολόγον–κληρικόν καί συγγραφέα
Η ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΑΣΜΑ
Τοῦ Μοναχοῦ Μωυσέως Ἁγιορείτου
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 7/1/2011

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ὑπάρχει ἕνας ἰσχυρὸς πόλεμος, ἐσωτερικός, καὶ τελευταῖα ἀπροκάλυπτος, μὲ τάσεις οἰκουμενιστικές, μοντέρνες καὶ ἀλλότριες καὶ μάλιστα ἀπὸ κινήσεις Ἀρχιερέων. Μιλοῦν γιὰ μετάφραση τῆς ἀπειρόκαλης θείας Λειτουργίας, γιὰ δύο Ἐκκλησίες, γιὰ εἴσοδο τῶν γυναικῶν στὸ ἱερὸ βῆμα, γιὰ νεοπατερική, μεταπατερικὴ καὶ συναφειακὴ θεολογία, γιὰ κοσμικὲς συναυλίες ἐντὸς τῶν ἱερῶν ναῶν καὶ λοιπά. Τοὺς μιμοῦνται καὶ ἀκολουθοῦν ἱερεῖς, ποὺ παρασύρουν τὸν λαὸ σ᾽ ἕνα δρόμο ἁπλουστεύσεως, εὐκολίας καὶ ἰσοπεδώσεως. Ὅποιος ἀντιδρᾶ ἀμέσως χαρακτηρίζεται φανατικός, ταλιμπάν, ἀπηρχαιωμένος, μονολιθικὸς καὶ ἀρτηριοσκληρωτικός. Γίνεται προσπάθεια νὰ φθαρεῖ, νὰ γελοιοποιηθεῖ, νὰ θεωρηθεῖ φαιδρός. Ἡ ἀκρίβεια, ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ παράδοση θὰ ἐλέγχει πάντα τοὺς παραχαράκτες.

Ἕνα νέο, λίαν σοβαρό, ἐπικίνδυνο, ἐπιπόλαιο, ἄστοχο καὶ ἀσεβὲς ἀτόπημα ἀποτελεῖ ἡ ἔκδοση ἑνὸς βιβλίου μὲ τὸν βαρύγδουπο τίτλο "οἱ προϋποθέσεις τῆς ἱερωσύνης μέσα ἀπὸ τὰ κείμενα τῶν Πατέρων.... Κανονικὸ Δίκαιο καὶ Οἰκονομία στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας" κάποιου νεαροῦ θεολόγου Ἰωάννου Ἀ. Ἀρσενιάδη, ποὺ πρόσφατα πληροφοροῦμαι χειροτονήθηκε καὶ κληρικός. Μοῦ εἶπαν ὁρισμένοι νὰ μὴ ἀσχοληθῶ καθόλου, γιατὶ δὲν ἀξίζει τὸν κόπο, θὰ χάσω ἄδικα χρόνο στὴ μελέτη του, θὰ τοῦ δώσω ἀξία, ὅτι πρόκειται γιὰ συμπίλημα ἀπὸ συνεχεῖς ἀντιγραφές, παρὰ τὶς παραπομπὲς καὶ τὴ φαινομενικὴ γνώση τῶν Πατέρων. Κάποιοι χαρακτηρισμοὶ τοῦ δευτέρου μέρους τοῦ βιβλίου μὲ ἀνάγκασαν νὰ σύρω τὶς γραμμὲς αὐτὲς μὲ πόνο, λύπη, ἔκπληξη καὶ πίκρα. Σκέπτομαι ποιοὶ τὸν παρότρυναν σὲ κάτι τέτοιο, ποιοὶ πνευματικοὶ τὸν συμβούλεψαν, ποιοὶ καθηγητὲς τοῦ ἔδωσαν ὕλη, ποιοὶ δέχτηκαν νὰ τὸ τυπώσουν καὶ τὸ ποιὸ σοβαρό, ποιοὶ νὰ τὸν χειροτονήσουν.

ΟΛΟ ΤΟ πρῶτο μέρος δὲν βοηθᾶ καθόλου τὸν φιλόδοξο νέο νὰ βγάλει τ᾽ ἀνίερα καὶ ἀσεβῆ συμπεράσματα τοῦ δευτέρου μέρους τοῦ ἐπικίνδυνου βιβλίου του. Τὸ πρῶτο μέρος λέει τ᾽ ἀκριβῶς ἀντίθετα ἀπὸ τὰ τοῦ δευτέρου. Ὑπάρχει σύγχυση ἢ κακὴ πρόθεση; Προσπαθεῖ νὰ δικαιολογήσει τ᾽ ἀδικαιολόγητα καὶ νὰ τεκμηριώσει πατερικὰ προβλήματα προσωπικὰ ἢ φίλων του;

ΜΑΣ ΛΕΓΕΙ λοιπὸν ὁ νέος αὐτὸς θεολόγος ὅτι τὰ κείμενα τῶν Πατέρων καὶ οἱ ἱεροὶ κανόνες τῆς Ἐκκλησίας γράφτηκαν μόνο γιὰ ἐκεῖ καὶ γιὰ τότε καὶ ὄχι γιὰ ἐδῶ καὶ τώρα. Τονίζει ὅτι ἀστοχοῦμε ἂν δὲν τὰ ἐντάσσουμε μέσα στὸ ἱστορικό τους πλαίσιο. Μᾶς διδάσκει ὅτι πορνεία στὴν Κ. Διαθήκη σημαίνει εἰδωλολατρεία, ἀποστασία ἀπὸ τὸν Θεό, ἀνηθικότητα χωρὶς ἀγάπη (λὲς καὶ ὑπάρχει καὶ ἀνηθικότητα μὲ ἀγάπη), ὅταν εἶναι ἡ πράξη μὲ χρήματα καὶ ἐγωϊσμό. Ὅταν εἶναι ταπεινὴ καὶ δίχως χρήματα ἆραγε δὲν εἶναι πορνεία; Οἱ Ἱεροὶ Κανόνες μᾶς λέγει ὁ νέος θεολόγος θέλουν "πιὸ ἐλεύθερη ἑρμηνευτικὴ μέθοδο" καὶ "ἡ ἐνδεδειγμένη μέθοδος ἑρμηνείας εἶναι ἱστορική", δηλαδὴ ὅτι ἐγράφησαν γιὰ ἐκείνη τὴν ἐποχὴ καὶ ὄχι γιὰ τὴ δική μας. Ἡ παράβαση τῶν Κανόνων σημαίνει γιὰ τὸν φιλόδοξο συγγραφέα παραπλάνηση καὶ ἀστοχία καὶ ὄχι ἁμαρτία. Μᾶς ὑποδεικνύει ὅτι λαθεύουμε νὰ ἰσχυριζόμαστε ὅτι οἱ Ἱεροὶ Κανόνες εἶναι ἀμετάτρεπτοι.

ΕΙΡΩΝΕΥΕΤΑΙ τοὺς ἀκραιφνεῖς ὀρθοδόξους χριστιανοὺς ὅτι λησμονοῦν τὸν ἀρχαῖο θεσμὸ τῆς οἰκονομίας. Ἡ οἰκονομία ὅμως δὲν ἀντικαθιστᾶ τὴν ἀκρίβεια καὶ ἡ ἀκρίβεια δὲν ἀποτελεῖ ἐξαίρεση. Οἰκονομία δὲν ὑπάρχει σὲ θέματα ὄχι μόνο δογματικὰ ἀλλὰ καὶ σὲ σοβαρὰ ἠθικά. Ἡ γνωστὴ ρήση εἶναι ἀληθινή: Ἅγιος γίνεσαι, ἀλλὰ παπὰς δὲν γίνεσαι! Δὲν εἶναι αὐτὸ ζηλωτισμός, ἀλλὰ πίστη τῆς Ἐκκλησίας παλαιότατη καὶ ὄχι τοῦ 19ου αἰῶνος, ὅπως βεβαίως ἡ ὑπερηφάνεια, ἡ ὑποκρισία καὶ ἡ πλεονεξία. Οἱ παραπομπὲς στὸν π. Φιλόθεο Φάρο δείχνουν ὅτι συμφωνεῖ μαζί του, ὁ ὁποῖος φθάνει νὰ λέει: "ὁ ἔρως ὅμως δὲν εἶναι ἁπλῶς μιὰ σωματικὴ λειτουργία, οὔτε ἕνα θανάσιμο ἁμάρτημα, ἀλλὰ ἡ θεόσδοτη παρόρμηση τοῦ ἀνθρώπου νὰ ἐπιδιώξει τὴν ἕνωσή του μὲ τὸν ἄλλο, ποὺ εἶναι βασικὴ προϋπόθεση τῆς ζωῆς". Γίνεται ἐσκεμένα παρερμηνεία τῶν Γραφῶν, γιὰ νὰ ἐξαχθοῦν συμπεράσματα τῆς ἀρεσκείας, τῆς προτιμήσεως κι ἐξυπηρετήσεώς τους. Ὁ π. Φιλόθεος μάλιστα λέγει πὼς πολλοὶ νέοι ὁδηγοῦνται σὲ ψυχοπάθεια λόγω τῆς αὐστηρότητος κάποιων παραδοσιακῶν ἱερέων σὲ θέματα ἠθικῆς. Πιστεύουμε πὼς τὸ ἀντίθετο συμβαίνει ἀπὸ τ᾽ ἀχαλίνωτα πάθη καὶ τὸν πανσεξουαλισμό.

Ὁ μεγάλος νεαρὸς θεολόγος ἀποφθέγγεται μετὰ πάσης βεβαιότητας: "Κανένας μὰ κανένας ἄνθρωπος ὅμως πάνω στὴν γῆ εἴτε εἶναι κληρικός, εἴτε εἶναι μοναχός, εἴτε εἶναι λαϊκὸς εἴτε ἀκόμα, ἀκόμα εἶναι ἅγιος δὲν μπορεῖ νὰ ἰσχυρισθεῖ ὅτι εἶναι ἐρωτικὰ ἀνέπαφος καὶ ἂς ἔχει καὶ τὸ χάρισμα τῆς παρθενίας καὶ αὐτὸ τὸ λέμε μὲ τόση σιγουριά, διότι μελετώντας τὰ κείμενα τῶν Πατέρων βλέπουμε μεγάλους Ἁγίους Ἱεράρχας τῆς Ἐκκλησίας μας νὰ διατυπώνουν καὶ νὰ λέγουν γιὰ τὸν ἑαυτό τους ὅτι δὲν εἶναι ἐρωτικὰ ἀνέπαφοι, ὅπως ὁ Μέγας Βασίλειος, ποὺ λέγει ὅτι "ἂν καὶ δὲν παντρεύτηκα δὲν εἶμαι παρθένος"! Ἐδῶ ἀποδεικνύεται ἡ ἀγραμματοσύνη τοῦ σπουδαίου θεολόγου. Ἡ ἔκφραση τοῦ οὐρανοφάντορος Ἁγίου Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, τοῦ τέλειου μεταξὺ τῶν τελείων, θέλει νὰ δείξει τὸ ὕψος τῆς παρθενίας καὶ τὸ μέγεθος τῆς ταπεινώσεώς του. Ἐκεῖ ὅμως ποὺ ἐξέρχεται τῶν ὁρίων εἶναι ὅταν ἀσεβῶς γράφει –καὶ νὰ μὲ συγχωρεῖτε γιὰ τὴ μεταφορά– "ὁ δὲ Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος δὲν διστάζει νὰ ὁμολογήσει ὅτι ἦταν καὶ σοδομίτης "γνώμῃ καὶ προαιρέσει". Αὐτὸ μᾶς δείχνει ὅτι οἱ Πατέρες δὲν διαχώριζαν τὶς ἁμαρτίες σὲ βαριὲς καὶ ἐλαφριές, ἀλλὰ πάντοτε ἔδιναν βάση στὴν μετάνοια τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὴν προσφορὰ τῆς ὑπάρξεώς τους στὴν εὐσπλαγχνία τοῦ Θεοῦ". Ἡ μετάνοια δὲν σοῦ δίνει δικαίωμα γιὰ τὴν ἱερωσύνη. Τὸ νὰ κατονομάζει ἔτσι τὸν Ἅγιο Συμεὼν τὸν Νέο Θεολόγο εἶναι αὐθαιρεσία, παρερμηνεία, πλήρης ἀκατανοησία τοῦ πατερικοῦ λόγου. Ὅταν ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος λέγει "εἶμαι ὁ πρῶτος τῶν ἁμαρτωλῶν" σημαίνει ὅτι ἦταν φονιάς, ληστὴς καὶ πόρνος; Ὅταν ὁ Μέγας Βασίλειος λέγει "δέξαι οὖν καμέ, φιλάνθρωπε Χριστέ, ὡς τὴν πόρνην, ὡς τὸν Ληστήν, ὡς τὸν Τελώνην καὶ ὡς τὸν Ἄσωτον καὶ ἆρόν μου τὸ βαρὺ φορτίον τῶν ἁμαρτιῶν" σημαίνει ὅτι εἶναι ληστὴς καὶ πόρνος; Ὁ Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος στὶς εὐχὲς τῆς θείας Μεταλήψεως λέγει: "Ὡς τὸν Ἄσωτον ἐδέξω, καὶ τὴν Πόρνην προσελθοῦσαν, οὕτω δέξαι μὲ τὸν πόρνον καὶ τὸν ἄσωτον οἰκτίρμον" σημαίνει ὅτι ἦταν πόρνος καὶ ἄσωτος; Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς προσερχόμενος στὴ θεία Κοινωνία λέγει: "Φώτισόν μου τὰ τῆς ψυχῆς αἰσθητήρια, καταφλέγων μου τὰ τῆς ἁμαρτίας ἐγκλήματα" σημαίνει ὅτι εἶναι ἐγκληματίας; Νὰ μὴ χάσουμε στὸ τέλος τὴ σοβαρότητά μας, τὰ λογικὰ μας καὶ τὰ λίγα γράμματα, ποὺ γνωρίζουμε.

Φυσικὰ καὶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες δὲν ἦταν ἠθικιστές. Ἦταν ὅμως ἠθικοί, εἶχαν ἀκέραιο ἦθος καὶ μὲ τὰ ἔργα τους μάστιζαν τοὺς τελῶνες καὶ τοὺς φαρισαίους, ὅπως καὶ ὁ Χριστός, ποὺ εἶπε καὶ μόνο νὰ δεῖς πονηρὰ μοίχευσες στὴν καρδιά σου. Ἔφαγε ὁ Χριστὸς μὲ τοὺς ἁμαρτωλούς, ἀλλὰ δὲν χάϊδεψε τὰ πάθη τους, δὲν τὰ ἐπαίνεσε, δὲν τὰ παράβλεψε, τοὺς ἀγάπησε, γιὰ νὰ συγκινηθοῦν καὶ νὰ μετανοήσουν. Ἡ στάση αὐτὴ δὲν σημαίνει ὅτι κανεὶς μπορεῖ ν᾽ ἁμαρτάνει ἀσύστολα καὶ νὰ θέλει νὰ γίνει ἱερεύς, λέγοντας ὅτι μετανόησε καὶ ὁ Χριστὸς ὅλα τὰ συγχωρεῖ. Αὐτὴ ἡ ἀγαπολογία εἶναι ἐπισφαλὴς καὶ παραπλανητική.
Οἱ Ἐπίσκοποι χειροτονοῦνται γιὰ νὰ τηροῦν τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὄχι γιὰ νὰ τοὺς παραβλέπουν, νὰ τοὺς χρησιμοποιοῦν μόνο πρὸς ὑπεράσπιση τῶν δικαιωμάτων τους καὶ νὰ τοὺς παρερμηνεύουν, νομίζοντας ὅτι ἔτσι βοηθοῦν. Ἡ ἀθέτηση τῶν Ἱερῶν Κανόνων ἔχει δυσμενεῖς συνέπειες. Σεβάσμιος Ἁγιορείτης Γέροντας ἔλεγε πὼς "ὅλα τὰ προβλήματα τῆς Ἐκκλησίας μας εἶναι ἀπὸ κωλυματούχους κληρικούς"! Οἱ ὀδυνηρὲς ἀλήθειες δὲν εἶναι ἐνοχλητικὲς κι ἐξοργιστικὲς γιὰ τοὺς ἀνώριμους, ὅπως γράφει ὁ ἔμπειρος καὶ ὥριμος νεανίσκος συγγραφέας, ἐμᾶς, ἀλλὰ γιὰ ὅσους καταπατοῦν τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες τῆς ἁγίας μητέρας μας Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Ὁ Θεὸς νὰ ἐλεήσει τὸν νεοχειροτόνητο Ἀρχιμανδρίτη Ἰωάννη Ἀρσενιάδη. Ἐγκάρδια εὔχομαι ν᾽ ἀνανήψει γιὰ τὶς ἀσεβεῖς, ἀνακριβεῖς, ἐπιπόλαιες καὶ ἐξωπραγματικὲς ρήσεις του. Ἡ ἱερωσύνη δὲν εἶναι τέχνασμα, πείραμα, παιχνίδι καὶ δοκιμή, ἀλλὰ θυσία, προσφορά, τελείωση καὶ μαρτυρία ζῶντος Θεοῦ, ποὺ ἀδυνατεῖ νὰ σκηνώσει στὸ ἀκάθαρτο.

ΣΧΟΛΙΟ :  Ευχαριστούμε τόν ευγενικό μοναχό Μωϋσή πoύ μάς προειδοποίησε γιά τόν πόλεμο τών οικουμενιστών εναντίον τής παραδόσεώς μας πού άρχισε ήδη νά φουντώνει. Στόν πόλεμο πλέον εκτός τών μωροφιλοδόξων μπαίνουν καί οι ανώμαλοι. Θά θέλαμε πολύ νά ξέραμε ποιός επίσκοπος χειροτόνησε αυτόν τόν επιδειξία γιά νά βουλώσει τίς τρύπες τής επισκοπής του. Θά θέλαμε νά ξέραμε ποιός θά πάει νά κοινωνήσει από αυτόν τόν άνθρωπο, πού πρίν μπεί ακόμη στό ιερό έχει λερώσει όλες τίς ευχές τής Θ.Ευχαριστίας. Ευχόμαστε θερμώς νά βρεί σύντομα τήν τιμωρία πού τού αξίζει.

Αμέθυστος

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Το κείμενο του π.Μωυσή, γραμμένο με το σωστό ύφος.
Το σχόλιο του Αμέθυστου, εκπέμπει θυμό.
Δεν είναι ωφέλιμος ο θυμός, αγαπητέ.
Βλάπτει το καρδιαγγειακό μας σύστημα.
Εχουμε και μια ηλικία.
Να προσέχουμε.
Να ΜΗΝ εκφραζόμαστε με οργή για το πρόσωπο.
Να ξεχωρίζουμε τα πρόσωπα ΑΠΟ την αμαρτία τους.
Καμιά φορά εδώ μέσα τα μπερδεύετε άσχημα...

amethystos είπε...

ΜΑ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ;

Ανώνυμος είπε...

Φίλτατε, δεν κατέχω γρυ απο περίπλοκες θεολογίες,που τις διαβάζω εδώ μέσα, κάθε τόσο, και μου εξαρθρώνεται από τους κουλτουριαρικώς θεολογούντες, ο εγκέφαλος, δυστυχώς.

Εκείνο που ΞΕΡΩ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ, είναι ότι εν Ημέρα Κρίσεως, είς έκαστος ως πρόσωπο-ψυχή, με πολύ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ συνείδηση θα κριθεί από τον Κύριο, για τις γήινες επιλογές του και για το ΒΑΘΟΣ των λογισμών και της ΠΡΟΑΙΡΕΣΗΣ του.

Αυτό με έχει διδάξει ΚΑΙ η Κλίμακα του Αγίου Ιωάννη και οι φοβεροί λόγοι του, "περι Φόβου Θεού" και "περί Μετανοίας", που αν θα τους διάβαζε κάποιος αξιότιμος πσυχίατρος, θα τους έβγαζε τρελοΎς, ΤΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΟΥΣ,ΕΚΕΙΝΟΥΣ,ΤΡΕΛΟΥΣ, και για τα σίδερα!

Η δική μου Πίστη είναι κατά κόσμον ΜΩΡΗ και ΓΡΑΩΔΗΣ.

Θα κριθούμε, λοιπόν, ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, για τις αλλοιώσεις ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ, η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ-ΚΑΙ Η ΜΗ ΑΠΟΠΤΥΣΗ ΤΗΣ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ- ΕΦΘΕΙΡΕ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ "ΚΑΤ'ΕΙΚΟΝΑ ΜΑΣ".

Δεν θα κριθούμε ούτε απρόσωπα, ούτε θα χαθούμε σε καμιά Νιρβάνα ινδουστικού τύπου.

Αυτά τα λίγα και συγνώμη αλλά δεν έμαθα περισσότερα γράμματα, ώστε να τα λέω περισπούδαστα, όπως ο Γιανναράς, ο Ζηζιούλας, ο φίλος τους ο Μέσκος, και ο Ράμφος...

amethystos είπε...

ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΚΡΙΣΕΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ.
Η Κρίση τού Κυρίου δέν είναι εξομολόγηση, ούτε δικαίωση.
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΘΑ ΦΑΝΕΡΩΘΕΙ ΕΑΝ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΕΞ'ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ, Η ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, Ή ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΑΣ...........

Ανώνυμος είπε...

Λυπαμαι που θα το γραψω, αλλα βλεπω ο αρχιμανδρίτης Ἰωάννου Ἀ. Ἀρσενιάδης να ειναι ο επομενος Μέσκος!

Ε, καπου ταιριαζουνε!
Αρσένιο λεγανε τον εναν, Αρσενιάδη τον άλλον!

Τυχαιο; Δεν νομιζω!

**********************************

Οταν εγω μιλησα για το προβλημα του σεξ μεσα στο "σωμα" της Εκκλησιας, στο "πληρωμα" των χριστιανων -

- δεν το εκανα για να δικαιολογησω την πορνεία!

ΤΟ ΕΚΑΝΑ, για να "ΠΡΟΛΑΒΩ" νεους Μέσκους, διοτι τους βλεπω να ερχονται - και ας μην διαθετω το προφητικο χάρισμα!

Ειναι θεμα χρονου!

Αν φυγει απο την ζωή η γενιά του π. Μωυσή και του παπα Μεταλληνου - ποιος μετα θα συγκρατήσει τους Μεσκηδες που θα ξεφυτρωνουνε σε καθε Ενορια και σε καθε Μητρόπολη σαν τα....μανιτάρια;!

Το βράδυ θα ξεσκίζονται στο πήδημα - και το πρωί θα πηγαινουνε για Θεια Λειτουργια... - αφου προηγουμενως εξομολογηθούνε στα σύντομα...διοτι οπως και να το κανουμε, ακομα και οι Αγιοι Πατερες μας 'ησαν αμαρτωλότατοι' - οπως το λενε εξαλλου οι ίδιοι!

*********************************

Πραγματικά...τότε θα ειναι που 'δεν θα ηθελα άλλο να ζω' - τότε θα ειναι που λεει ο Κύριος μας: "να σκανδαλιστουνε, ει δυνατον ακομα και οι δυνατοι'!

Ο Θεός να βαλει το Χέρι Του - να καθυστερήσουνε πολυ να έρθουνε εκεινες αυτες οι μερες...

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

Εσυ που αγαπἀς τον Κύριο εξ όλης ψυχής και διανοίας, ελπίζω να αγαπάς μια ΣΤΑΛΑ και τους γονείς και τα παιδιά και τους πρώην ή νυν συζύγους.

Μερικοί, αγαπάνε τόσο πολύ τον Κύριο, που τα πρόσωπα γύρω τους, με χαρά, θα έβλεπαν το διάβολο να τα κατασπαράζει, σκεπτομενοι:

ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΑΤΕ Ο,ΤΙ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ, ΣΑΣ ΑΞΙΖΕΙ, ΝΑ ΣΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΣΗΚΩΣΕΙ!


ΠΣΥΧΡΑΙΜΙΑ, ΣΟΥΠΕΡ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, ΚΑΙ ΚΡΙΤΕΣ ΑΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ.

ΠΣΥΧΡΑΙΜΙΑ!

Ανώνυμος είπε...

ΜΥΡΜΙΔΟΝΑ, ΞΕΚΟΛΛΑΑΑΑΑ!

Η Κ Ε Ν Ο Δ Ο Ξ Ι Α ΚΑΙ Η ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΩΝ ΦΑΡΙΣΑΙΩΝ ΕΙΝΑΙ Η
Μ Ε Γ Ι Σ Τ Η ΑΜΑΡΤΙΑ.

ΞΕΚΟΛΛΑ!

amethystos είπε...

8/1/11 3:19 μμ
Με αυτή την εκμετάλλευση της αγάπης, σαν τους οικουμενιστές καλή ώρα, εσείς οι παλαιοημερολογίτες έχετε καταντήσει ανέκδοτο. Βγάλτε το παλούκι απ'το μάτι σας πρώτα.

amethystos είπε...

8/1/11 3:37 μμ
Καταλαβαίνεις Μυρμιδόνα τί σου λέει τόσο καιρό. Ξεκόλλα απο τον Αμέθυστο που είναι Φαρισαίος, σκληρόκαρδος. Καιρός να πάρεις τις αποφάσεις σου Μυρμιδόνα να τα μαζέψεις και να επιστρέψεις εκεί που σε αγαπάνε. Φαίνεται πώς η στάση σου είναι διφορούμενη δηλ. Έχασες την ελευθερία σου και σε ελέγχουν.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Αμέθυστε,

δεν γνωριζω ακριβως τι θελει να πει ο Ανώνυμος.

Υποθετω οτι δεν εννοει εσενα ειδικα, αλλα μιλαει γενικά!

ή ας πουμε πιο ορθά:
"Τα λεει στην Νύφη, να τα ακουσει η Πεθερά"!
:)

*******************************

Και αφου ακουω αυτους που με συμβουλεύουνε να κόψω μαζι σου καθε επαφή, τότε εγω γιατι ειμαι ακομα εδω;

Εκτος αν ειμαι μαζόχας, σωστα;
:)
*********************************

Τώρα, επειδή το εφερε η κουβεντα, θα σου πω κατι ακομα Αμέθυστε.

Πριν λιγο καιρο, μιλησα με εναν Μοναχό για σενα.
Ειναι πολυ δυνατο το ΜΟναστήρι αυτο, κανουνε καλον αγώνα.

Ε, αφου πηγαμε στην βιβλιοθήκη, και μιλησαμε για καποια ορθοδοξα Ιστολογια, περιμενα να μου πει κατι και για σενα.
"Το ιστολογιο του ταδε ειναι καλο, και του ταδε ειναι καλο, και σε αυτο να μπαινεις....".

Για σενα ομως δεν ελεγε τιποτα.
Ε, ειπα να ρωτησω εγω τοτε.

"Πάτερ, τι γνωμη εχετε για το Ιστολογιο του αμέθυστου;"

"ΜΠαινεις στον Αμέθυστο; Καλα, διαβαζεις Αμέθυστο; Ποιος ειναι ο Αμέθυστος; Εγω ειμαι ο τάδε, ανήκω στο ταδε ΜΟναστηρι, στην τάδε Μητρόπολη...ο Αμέθυστος που ανήκει; Να προσεχεις τον Αμέθυστο..".

"Μα, Πάτερ...ο Αμέθυστος νομιζω τα λεει πολυ σωστα" - δεν τολμησα να του πω οτι "επιτελους ενα ιστολογιο που αναπάυεται η ψυχουλα μου" -

"Σου ειπα να προσεχεις τον Αμέθυστο".

Καπου εκει σταματησε ο διαλογος για σενα, δεν ήθελα να δωσω συνέχεια.
**********************************

Μαλλον τα Μοναστηρια δεν σε βλεπουνε με καλο μάτι Αμέθυστε, διοτι κρινεις τον Κληρικαλισμο.

***********************************

Οπως και να εχει...οτι και να λενε επι του θεματος οι συναθρωποι μου - ειδες π.χ. να 'σε αποφευγω';

Αν καπου φαινεται να 'διαφωνω' μαζι σου, μαλλον ειναι περισσότερο οτι δεν σε καταλαβαινω τι θελεις να πεις - σε ρωταω, και αυτο φαινεται μετα οτι διαφωνω μαζι σου.

**********************************

Εγραψα πριν λιγο καιρο Αμέθυστε:
Μονο οταν ο Αμέθυστος απομακρυνθει απο την Ορθοδοξη Πίστη των Αγίων Πατέρων της Εκκλησιας μας - μόνο τοτε θα 'σταματησω να του μιλαω'!

Τι λες αδερφε...συνεχίζω να ειμαι 'διφορουμενος';

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

ΚΣΥΠΝΗΣΤΕ!
ΕΝΝΟΩ ΝΑ ΚΣΕΚΟΛΛΗΣΕΙ Ο ΜΥΡΜΙΔΟΝΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΠΕΡΙ ΣΕΞ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΘΕΝΟΠΕΣ ΠΟΥ ΣΥΧΝΑΖΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ...

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε

τι σημαινει "παρθενόπες";

Πραγματικα, πρωτη φορα την ακουω τουτη την λεξη.

Λοιπόν;

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

Την αμαρτία μισούμε τον αμαρτωλό αγαπούμε, διότι έτσι πράττει και ο Θεός. Προϋποθέσεις ιεροσύνης υπάρχουν! Διαμαρτύρεται κανείς για τις χειροτονίες νεαρών και ανώριμων κληρικών; Τι λέγει δε η Αγία Γραφή για τους επισκόπους και πρεσβυτέρους; έγγαμοι, καλοί οικογενειάρχες με καλό όνομα στην κοινωνία και να έχουν αναθρέψει υπάκουα παιδιά, ήτοι να είναι κάποιας ηλικίας, σύζυγοι μιας γυναικός (και όχι ξανανυμφευμένοι) χωρίς να αποκλείονται οι άγαμοι. Ας διαμαρτυρηθούμε όλοι και πρώτος ο π.Μωϋσής για το ότι παραβαίνουμε τον λόγο (Νόμο) του Θεού στο θέμα αυτό, που οδηγεί στις γνωστές παρεκτροπές και παράλληλα ας πούμε και τις διαφωνίες μας στον νεαρό κληρικό και θεολόγο, διότι το να βλέπουμε το λάθος ενός ατόμου και να παρερχόμαστε μαζική παρεκτροπή από τον Θέλημα του Θεού δεν είναι ό.τι καλύτερο. (το παρόν απεστάλη και στο πηγαίο μπλόγκ "θρησκευτικά").

Ανώνυμος είπε...

Γιατί μπερδεύει ο π.Μωϋσής τα του βιβλίου με τα της κατανοητής γλώσσας της Θ.Λειτουργίας; Αν οι μεν αποκαλούνται φανατικοί και απαρχαιωμέοι, όποιος τολμήσει να ψελλίσει λέξη περί κατανοητής μορφής γλώσσας στην Θ.Λατρεία, που είναι ευαγγελική εντολή, χαρακτηρίζεται αιρετικός και νεοβαλααμίτης, απείρως χειρότερη κατηγορία, συκοφαντική ωστόσο. Πόσοι κατανοούν τι σημαίνει "τα άγια τοις αγίοις"; ουδείς, διότι αν τους πεις ότι όλοι οι μετέχοντες της Θ.μετάληψης είναι άγιοι αφού έτσι αποκαλούται από το Άγιο Πνεύμα που κατηύθυνε τη συγγραφή της Κ.Διαθήκης, σε θεωρούν αιρετικό ... δεύτερη φορά. ... ελάχιστοι κατανοούν τη Θ.Λειτουργία.

amethystos είπε...

@ Ανώνυμος 9/1/11 2:44 πμ
Aγαπητέ φίλε γιά τήν ακατανοησία τής Θ.Λειτουργίας δέν ευθύνεται η Θ.Λειτουργία αλλά η άγνοια καί η χλιαρότης τών πιστών.
Εάν δέν μπορούμε νά ανεβούμε μιά σκάλα, δέν φταίνε τά σκαλοπάτια αλλά η υγεία μας. Μπορούμε νά εγκαταστήσουμε ηλεκτρική σκάλα, αλλά θά αφήσουμε τήν υγεία μας να επιδεινώνεται.
Γιά τον ίδιο λόγο, λόγω αδυναμίας κατανοήσεως, προδώσαμε καί σταυρώσαμε τόν Κύριο. Ήταν πολύ χρήσιμος μέ τά θαύματα καί τίς θεραπείες, μάς εξυπηρετούσε. Αλλά ζητούσε από μάς νά καταλάβουμε τά ακατανόητα. Έτσι ο όχλος τόν σταύρωσε καί οι μαθητές Του Τόν πρόδωσαν.
ΔΙΟΤΙ ΜΟΝΟ ΕΝ ΑΓΙΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΗ Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΣ.
Στά Ευαγγέλια ο Κύριος μάς φανερώνει ότι χρησιμοποιεί ό ίδιος δύο γλώσσες. Οι πολλοί δέν καταλαβαίνουν, αλλά εξηγεί στούς μαθητές Του : ΜΟΝΟΝ ΟΙ ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ.
Μεταφράζοντας τή Θ.Λειτουργία παίρνουμε μιά θέση. Δηλώνουμε κάτι στόν Κύριο. Εκτός κι άν ο Κύριός μας είναι τό μυαλό μας.

Ανώνυμος είπε...

Εχω μια μόνιμη απορία, θα μου την λυσει κανεις;

Γιατι όταν επιτελους ξεσκεπάζουμε εναν Αιρετικο και εναν που γραφει "χαζομαρες" περι της Ορθοδοξου Πιστεως...
..
θυμόμαστε ολοι ξαφνικά, οτι δεν πρεπει να κρινουμε κανεναν;!

Ποσο βαθειά εχει βάλει ο διαβολος το χερι του μεσα στο μυαλο του συγχρονου ανθρωπου;

Γιατι οταν πανε να καλυψουνε εναν Αιρετικο θυμουνται οτι ο Θεός αγαπαει τον αμαρτωλο;

Τι διαστρεβλώσεις ειναι αυτές;

Και στο φιναλε: γιατι δεν μιλανε ξεκαθαρα, που θελουνε να καταληξουνε;
Γιατι κρυβονται πισω απο την αγαπη προς τον 'αμαρτωλο';

Θα μου λυσει κανεις αυτην την απορια;

Τελικα ο συγχρονος άνθρωπος ειναι τοσο αρρωστος!
Πιο άρρωστος δεν γίνεται!

Μυρμιδόνας

amethystos είπε...

@ 9/1/11 2:29 πμ
Αγαπητέ συμφωνούμε μέ τίς διευκρινήσεις σου, αλλά σημείωσε καί πρόσθεσε ότι μισούμε τόν πονηρό ό οποίος μάς οδηγεί στήν αμαρτία, ιδίως στήν αμαρτία πού καταγγέλλεται. Στήν Βάπτιση προηγείται ο εξορκισμός, ακόμη κάι όταν βαπτίζονται νήπια. Σήμερα ο εξορκισμός τείνει νά εγκαταληφθεί όπως η κατάδυση σάν πράγματα βίαια. Η Βάπτιση έχει ήδη καταργηθεί στίς ορθόδοξες εκκλησίες τού εξωτερικού διότι δέν ταιριάζει μέ τή σύγχρονη ευαισθησία. Η πρώτη εκκλησία τήν οποία υποτίθεται ότι συνεχίζουμε, διέθετε διαφορετική ευαισθησία από εμάς.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΑΡΤΩΛΟΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΖΗΤΑ ΒΟΗΘΕΙΑ.

amethystos είπε...

@ Μυρμιδόνας 9/1/11 11:33 πμ
Φίλε Μυρμιδόνα ένα ίχνος απαντήσεως ίσως υπάρχει κάτω από τό ερώτημά σου ακριβώς.

Ανώνυμος είπε...

Αμέθυστε,

ωρες ωρες ειναι πραγματικα να σε πιανει μια ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ με τον σύγχρονο άνθρωπο!

Ξαφνικά θυμήθηκαν οτι πρεπει να δειξουμε αγαπη στον Αιρετικο!

Να αγαπουσανε το ίδιο την σύζυγο τους, τα παιδια τους, τους γονεις τους...όπως αγαπανε τον Αιρετικο...ο κοσμος θα ητανε σημερα Παράδεισος!

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

Μυρμιδόνα "ΣΕ ΠΑΩΩΩΩ!"

ΠΑΡΘΕΝΟΠΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΑΡΘΕΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ...ΟΠέΣ(δηλαδή... τρύπες)!

(ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ, ΟΙ ΆΝΘΡΩΠΟΙ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ, ΟΙ ΤΥΠΟΛΑΤΡΕΣ, ΟΙ ΣΚΟΤΙΣΜΕΝΟΙ, ΟΙ ΑΝΕΥ ΕΛΕΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥΣ...ΑΥΤΟΥΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΝΟΜΑΣΕ ΚΕΚΟΝΙΑΜΕΝΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ ΓΕΜΟΝΤΑΣ ΑΚΑΘΑΡΣΙΑΣ, ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΕς)

ΦΙΛΆΚΙΑ!
:-)

Ανώνυμος είπε...

Φίλη Ανώνυμη

εμαθα λοιπον τι σημαινει και 'παρθενόπη'! :))

Βλεπεις τι διδάσκεται κανεις αν επισκεφτεί το Ιστολόγιο του Αμέθυστου;

Απο όλα έχει!
:)

Φιλιά!

Μυρμιδόνας

Ανώνυμος είπε...

Μυρμιδόνα
ο ορισμός της Παρθενόπης ήταν ο δικός μου δεν ήταν ο ορισμός των λεξικών
;-)
Παρθενόπη είναι και όνομα μια των Σειρήνων και η πόλις Νεάπολις της Ιταλίας κατά το λεξικό της αρχαίας Ελληνικής του Σταματάκου...