Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Απάντηση στο άρθρο, "Ποιος κυβερνά αυτόν τον εγκέφαλο".

πηγή : ΑΝΤΊΦΩΝΟ
Ευάγγελος Βαρελίδης

Παρακαλώ μην σας ξενίσει το πρώτο πρόσωπο που χρησιμοποιώ στη σύνταξή της, διότι ΕΓΩ είμαι που γράφω, ΕΓΩ που σκέφτομαι, ΕΓΩ που Βούλομαι και ΕΓΩ που ΕΝ-ΟΡΑΜΑΙ στο χώρο του Νου μου, προκειμένου να συντάξω ορθά, αλλά εκτός της τρέχουσας φιλοσοφικής και επιστημονικής δεοντολογίας, την παρακάτω απάντηση στο τόσο σημαντικό αυτό ερώτημα.

Γνωρίζετε βεβαίως πως η ρίζα της λέξης ερωτώ βρίσκεται στη λέξη Έρωτας και έτσι, ας ξεκινήσουμε ένα ερωτικό παιγνίδι ερωτοαπαντήσεων, αναζητώντας τον Κυβερνήτη του Νου ή του εγκεφάλου, διερωτώμενοι, είναι το ίδιο πράγμα ο Νους και ο εγκέφαλος;

Επισκοπώντας τα σχόλια των ερευνητών στο σχετικό άρθρο του Αντιφώνου, δεν βλέπω να συσχετίζεται κάπου ο Νους και ο εγκέφαλος, παρά μόνον οι σχολιαστές του άρθρου, αγνοώντας μάλλον ποιος σκέπτεται και βούλεται μέσα στο χώρο του Νου τους, δεσμευμένοι πιθανόν από κάποιους περιορισμούς, μάλλον δεοντολογικούς, αντιδικούν για τις χημικές συνθέσεις που τα διάφορα μέρη του εγκεφάλου εκλύουν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

Και πραγματικά, αυτός ο αυτοπεριορισμός όλων των επιστημών γενικά, είναι μια πολύ τραγική κατάσταση και δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν επιστήμονες άνθρωποι, να μην καταλαβαίνουν ότι μέσα σ΄ αυτό το θεσμοθετημένο δεοντολογικό πλαίσιό τους, αυτοπεριορίζονται.

Ευτυχώς, ΕΓΩ δεν είμαι Ακαδημαϊκός και έτσι, σαν ένας ελεύθερος στοχαστής, πιστεύοντας ότι η αλήθεια βρίσκεται μεταξύ της σοφίας και της αμάθειας, στην ορθή γνώμη κατά τη Διοτίμα, τη μέντορα στα Ερωτικά του Σωκράτη, αποφάσισα να καταθέσω την άποψή μου για τον κυβερνήτη του εγκεφάλου μας, πιστεύοντας ότι η γνώμη μου μπορεί να συμβάλει στην εύρεση της αλήθειας, ή της πραγματικότητος;

Ήμουν γύρω στα 23μου χρόνια αν θυμάμαι καλά, όταν συγκλονισμένος ανακάλυψα, ότι, άλλα ήθελα, άλλα έκανα, άλλα έλεγα και άλλα σκεφτόμουνα, τότε ήταν η εποχή που ξεκίνησα να ανακαλύψω τον κυβερνήτη του εγκεφάλου μου όπως λέμε σήμερα, διότι δεν μπορούσα να καταλάβω τι μου γινόταν και επειδή μια τέτοια κατάσταση χάους με έκανε πολύ δυστυχισμένο..

Καταλαβαίνω ότι αυτή η συνεχεής αναφορά σε πρώτο πρόσωπο ενοχλεί πολλούς, αλλά φίλοι μου η μετριοφροσύνη είναι ο πρώτος εχθρός της ελεύθερης Σκέψης και Βούλησης, γι' αυτό παρακαλώ μην με απορρίπτετε και σας βεβαιώ, πως δεν θα σας απογοητεύσω στο τέλος!! Τουλάχιστον όλους.

Σήμερα είμαι 70 ετών και τώρα, στο τέλος του ταξιδιού, μη προσδοκώντας πλούτη να μου δώσει η Ιθάκη, είμαι εδώ να σας μιλήσω για τον κυβερνήτη του Νου και του Εγκεφάλου. Και επειδή δεν είναι δυνατόν να σας περιγράψω ένα τόσο μεγάλο ταξίδι, θα σας καταθέσω τα ολοκληρωμένα συμπεράσματα στα οποία έφτασα και τα οποία σίγουρα θα θέσουν σε δοκιμασία πολλές συνειδήσεις.

Συνειδήσεις; Τι είναι η συνείδηση θα διερωτηθείτε, αφού αυτό που διδαχθήκατε είναι να μετράτε, να ζυγίζετε και να σκέπτεσθαι, όχι να κατανοείτε… Διότι άλλο η Γνώση και άλλο η Κατανόηση!!

Η κατανόηση μιας λέξης, ενός ιδεολογήματος ή μιας θεωρίας περνά μέσα από τη βιωματική εμπειρία.

Όσες λέξεις κι' αν παραθέσουμε για τη λέξη Ζάχαρη, αν δεν την βάλουμε στο στόμα μας, η λέξη ζάχαρη θα περιμένει το βίωμά της για να αποκτήσει νόημα.

Νόημα; Τι είναι πάλι αυτό το Νόημα θα διερωτηθείτε; Διότι γνωρίζω, ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένος και κατανοητός ορισμός της λέξης Νόημα και μάλιστα θετικός. Έτσι, είστε υποχρεωμένοι να μιλάτε, να μιλάτε, να μιλάτε μη δυνάμενοι να φτάσετε σε κάποιο τελικό συμπέρασμα, το οποίο ανεγνωρισμένο από τους συνομιλητές, θα είναι το Ουσιώδες Νόημα του οποιουδήποτε προηγηθέντος διαλόγου..

Αλλά ας μη σας κουράζω με τέτοιες δυσνόητες ήξεις αφίξεις και ας ξεκινήσω την περιγραφή του εγκεφαλικού κυβερνήτη, με την επαναδιατύπωση κάποιων λημμάτων, η δημιουργία των οποίων με βοήθησε να φτάσω μέχρι εδώ και τα οποία βεβαίως μπορεί να γίνουν αφετηρία νέων συζητήσεων..

Λήμμα Νους: Ο Νους είναι Χώρος.

Ο ανθρώπινος Νους είναι απόσπασμα του Κοσμικού Νου, είπαν κάποτε οι Στωικοί φιλόσοφοι και επειδή το Σύμπαν λειτουργεί ως σκέψη μάλλον παρά σαν μηχανή, τελευταίο συμπέρασμα των Αστροφυσικών, τότε ο Νους είναι Χώρος διότι και το Σύμπαν είναι χώρος και διότι ο ορισμός του χώρου από τον Μεγάλο Γερμανό μαθηματικό Χίλμπερτ περιγράφει θαυμάσια και κατανοητά και τους δύο Χώρους.

// Ο χώρος Χίλμπερτ, είναι ένας απειροδιάστατος μιγαδικός διανυσματικός χώρος όλων των πιθανοτήτων που αποτελείται από όλους τους γραμμικούς συνδυασμούς ενός απειροσυνόλου ορθοκανονικών διανυ­σμάτων βάσης με μιγαδικούς συντελεστές.

Το άπειρο μέγεθος του χώρου, προέρχεται από το γεγονός ότι, όλα τα από φυσική άποψη συστήματα, μπορούν να καταλάβουν έναν άπειρο αριθμό από φυσικώς μη ισοδύναμες καταστάσεις.

Οι γεωμετρικές ιδιότητες του χώρου Χίλμπερτ δίνουν στον χώρο μια ολότητα που είναι πολύ μεγαλύτερη από την άπειρη συλλογή σημείων που αναπαριστά.

Ο χώρος Χίλμπερτ έχει μια δική του ύπαρξη και ακεραιότητα που ξεπερνά τα μεμονωμένα σημεία που τον αποτελούν. Επί παραδείγματι, μπορούμε να αναδιατάξουμε όλα τα σημεία του χώρου διατηρώντας την δομή του χώρου ακέραια. Μπορεί, δηλαδή, να υποστασιοποιηθεί ένα σύνολο μετασχηματισμών των σημείων του χώρου, μετασχηματισμοί που αφήνουν την δομή του χώρου αμετάβλητη.//

// Ο ανθρώπινος Νους, είναι ένας απειροδιάστατος διανυσματικός χώρος όλων των πιθανοτήτων
που αποτελείται από όλους τους νοητικούς, αισθητικούς και συναισθηματικούς συνδυασμούς ενός απειροσυνόλου, ιδεοσυναισθηματικών διανυσμάτων βάσης με μιγαδικούς συντελεστές.

Το άπειρο μέγεθος του Νου, προέρχεται από το γεγονός, ότι όλα τα από νοητική αισθητική και συναισθηματική άποψη ερεθίσματα, μπορούν να καταλάβουν έναν άπειρο αριθμό από μη ισοδύναμες ιδεοσυναισθηματικές προεκτάσεις.

Οι αισθητές ιδιότητες του Νου δίνουν σε αυτόν μία ολότητα που είναι πολύ μεγαλύτερη από την άπειρη συλλογή ιδεών και συναισθημάτων που αναπαριστά. Δηλαδή ο Νους έχει μία δική του ύπαρξη και ακεραιότητα που ξεπερνά τα μεμονωμένα νοητά και συναισθηματικά ερεθίσματα που τον αποτελούν.

Το ΕΓΩ, λόγου χάριν, μπορεί να αναδιατάξει όλες τις ιδέες και τα συναισθήματα του Νου διατηρώντας, ωστόσο, την δομή του Νου αμετάβλητη.

Ο ΝΟΥΣ είναι χώρος και μέσα στον απειροδιάστατο αυτό χώρο Αγάπης, ένα ΕΓΩ δρα και ένας ουδέτερος αισθαντικός ΝΟΥΣ ΟΡΑ, ο ΟΥΡΑΝΟΣ.

Η δράση των θετικών και αρνητικών στοιχείων, που συμβάλλει στην εξελικτική διαδικασία του Σύμπαντος, είναι η ίδια που μετέχει και στην εξελικτική διαδικα­σία της Εγώ Οντότητος του Νου, με την μορφή αρνητικών και θετικών αισθητικών εντυπώσεων, τις οποίες βεβαίως το εγκεφαλονευρικό σύστημα κάθε ζωντανού οργανισμού προσλαμβάνει από το περιβάλλον στο οποίο βρίσκετε..

Τούτο σημαίνει ότι ο προαναφερόμενος ορισμός περί Νου, ισχύει για κάθε ζωντανό πλάσμα, ακόμη και για ένα βακτηρίδιο!! Αξιοθαύμαστο δεν είναι;

Λήμμα Νοημοσύνη: ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ είναι η γενική και διαρκής ικανότητα του ΕΓΩ να επεξεργάζεται την πληθώρα των ιδεοσυναισθηματικών εντυπώ­σεων του χώρου Νου και να σχηματίζει από αυτή, χρήσιμα νοήματα για την επιβίωσή του.

Λήμμα Νόημα: ΝΟΗΜΑ, Είναι το χρήσιμο συμπέρασμα που προκύπτει, μετά από την έλλογη επεξεργασία των ιδεοσυναισθηματικών εντυπώσε­ων του ΝΟΥ, από την οντότητα του ΕΓΩ.

Λήμμα Συνείδηση: ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ είναι το σύνολο των αισθητών, νοητικών και συναισθηματικών εντυπώσεων που έχουν νοηματοδοτηθεί από το διασκεπτικό και βουλητικό ΕΓΩ κάθε ΟΝΤΟΣ και τα οποία Νοήματα, καταχωρημένα στις μνήμες του εγκεφαλονευρικού του συστήματος, χρησιμεύουν ως σημεία αναφοράς κάθε δράσης του.

Λήμμα Συναίσθημα: Η λέξη είναι σύνθετη και αποτελείται από το προσθετικό ΣΥΝ και το ουσιαστικό ΑΙΣΘΗΣΗ. Η αίσθηση είναι κάτι απτό και αισθητό στο σώμα μας, το προσθετικό ΣΥΝ που μπαίνει μπροστά προεκτείνει την απτή αίσθηση του σώματος πέρα από το όριό της, στο αιθερικό ή άυλο ή υπερβατικό της πεδίο και την μεταβάλει σε ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ με άπειρες δημιουργικές δυνατότητες.

Πως γίνεται αυτό;

Μέσω της Ταύτισης, οι θείες ιδιότητες του ΕΓΩ, Σκέψη, Βούληση, Ενόραση, περνούν στις αισθήσεις του Φυσικού Σώματος και τις μετατρέπουν σε ενεργά Συναισθηματικά νοήματα, η ένταση, ποιότητα και λειτουργία των οποίων, εξελίσσει το ΕΓΩ σε Θεό ή Διάβολο.

ΤΑΥΤΟΠΑΘΗΣ, ο παθόν τα αυτά, ο υποκείμενος εις τα αυτά παθήματα, εις όμοια τύχη, με τις ιδέες, τα Συναισθήματα και τα αντικείμενα της ταύτισής του. Ταύτιση-ταύτιση-ταύτιση και πάλι ταύτιση, η ταύτιση είναι Νόμος του Φυσικού Κόσμου, κανένα θηλαστικό δεν μπορεί να επιβιώσει στο Φυσικό του περιβάλλον αν δεν ταυτισθεί απόλυτα με τις συνήθειες, τα ήθη και τους θεσμούς, του γένους ή του πολιτισμού στον οποίο γεννήθηκε.

Λήμμα Συνειδητότης: Ο όρος Συνειδητότης δηλώνει την διασκεπτική ικανότητά του ΕΓΩ να αποκτά Επίγνωση του Εαυτού και του περιβάλλοντός του με διάφορους βαθμούς σαφήνειας και πολυπλοκότητος.

Η Συνειδητότης περικλείει:

α) Την ικανότητα του ΕΓΩ, να αποκτά Επίγνωση των Νοητικών, και Αισθητικών λειτουργιών του φυσικού σώματος στο οποίο φωλιάζει.
β) Την επίγνωση των αντικειμένων του εξωτερικού κόσμου.
γ) Την αντίληψη του ΕΓΩ σαν ατομικότητα και
δ) Την αντίληψη του Εαυτού σαν μέλος μιας ομάδας.

Στην ευρύτερη δυνατή έννοιά του, ο όρος ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΣ, σημαίνει τη διασκεπτική και βουλητική ικανότητά του ΕΓΩ να διεισδύει στις διαδικασίες δράσης και ύπαρξης του Εαυτού του.

Κατά τη δική μου απλούστερη διατύπωση, ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΤΗΤΑ είναι η διασκεπτική, βουλητική και Ενορατική ΟΝΤΟΤΗΤΑ της Συνείδησης.

Δηλαδή το ΕΓΩ.

Λήμμα ΕΓΩ: Προσωπική Αντωνυμία, δηλούσα την Άυλη και Ζώσα δημιουργική Οντότητα της Συνείδησης του Εαυτού, την υπάρχουσα και πληρούσα αιωνίως κάθε ζων στοιχείο του Σύμπαντος και εκδηλούμενη ως Απόσπασμα της Τρισυπόστατης Αρχής του Κόσμου, Σκέψη, Βούληση και Ενόραση.

Σε Κοσμολογικό πεδίο, η Απρόσωπη Διασκεπτική Βουλητική και Ενορατική Αρχή του Σύμπαντος, διαχέεται στο σύνολο των μερών του Κόσμου ως ΕΓΩ. Μέσω του Νόμου της Ταύτισης, προσωποποιείται με κάθε στοιχείο του Κόσμου, διότι το όποιο στοιχείο δεν μπορεί να επιβιώσει διαφορετικά και μοιραία χάνει την Υπερπροσωπικότητά του συμβάλλοντας στην επιβίωση δράση και εξέλιξη όλων των μερών του Σύμπαντος.

Σε οντολογικό πεδίο, υπάρχει ένα και μοναδικό Υπερπροσωπικό ΕΓΩ μέσα στο Νου κάθε ατόμου που γεννιέται, το οποίο, ταυτιζόμενο με τα διάφορα ιδεοσυναισθηματικά ερεθίσματα του περιβάλλοντος στο οποίο εμφανίσθηκε, χάνει την Υπερπροσωπική ατομικότητά του και γίνεται λεγεώνα προσωπικοτήτων.

ΤΟ ΕΓΩ είναι το ΑΙΩΝΙΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ, που σημαίνει, πως το ΕΓΩ είναι η υπάρχουσα καθ' εαυτή βιωματική εμπειρία του ΕΙΜΑΙ στο ΤΩΡΑ, συνοδευόμενη πάντα από τη διαρκή παρουσία της ΕΥΦΥΙΑΣ.

ΚΑΤΑΝΟΗΣΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΉ ΘΑ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ, έναντι της αλήθειας των άλλων που σκλαβώνει..

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΕΓΩ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ!!

Καρτέσιος: Εφ' όσον έχω σαφή έννοια Εμαυτού, ως νοούσης και μη υλικής οντότητος και του σώματός μου ως υλικού και μη Νοούντος αντικειμένου. Είμαι βέβαιος, ότι το ΕΓΩ μου, δηλαδή η ψυχή μου, είναι διάφορον του σώματος και ότι δύναται να υπάρξει άνευ του τελευταίου.

Απολλώνιος ο Τυανεύς: Κανείς δεν πεθαίνει, παρά φαινομενικά, όπως και κανείς δεν γεννιέται παρά φαινομενικά. Όταν η ύπαρξη μεταβάλλεται από πνεύμα σε ύλη, λέμε ότι κάποιος έχει γεννηθεί και όταν μεταβάλλεται από ύλη σε πνεύμα, λέμε ότι έχει φύγει. Στην πραγματικότητα η Θεϊκή ουσία δε γεννιέται και δεν καταστρέφεται ποτέ.

Ερώτημα: Μπορεί να καταστραφεί η Σκέψη η Βούληση και η Ενόραση; Όχι βεβαίως!!

ΩΡΙΓΕΝΗΣ: Ο Θεός και Πατήρ, Συνέχον τα Πάντα, φθάνει εις Έκαστο των Όντων, Μεταδούς Εκάστω από του Ιδίου Είναι. Το Αρχικώς ΕΝ Καταμερίζεται σε Άπειρες Υποστάσεις, τα ΟΝΤΑ.

Ζένδ Αβέστα: Κάθε ΟΝ έχει τον δικό του σπινθήρα, που είναι μια σκέψη του Αχούρα Μάσδα. Η κατανόηση του Αχούρα Μάσδα, είναι το πρώτο καθήκον του Ανθρώπου.

Ουπανισάντ: Αυτός που κατοικεί μέσα σε όλα τα όντα, αλλά που είναι κάτι άλλο από τα όντα. Αυτός που τον αγνοούν τα όντα, αλλά το σώμα του είναι όλα τα όντα. Αυτός που ελέγχει όλα τα όντα από μέσα. Αυτός είναι η Ψυχή σου, ο εσωτερικός ελεγκτής, ο Αθάνατος.

Στη Μυστικιστική παράδοση του Χρυσού Λουλουδιού, που μεταφέρθηκε στην Κίνα από Νεστοριανούς μοναχούς γύρω στο 600 μ.χ. ο μεταφραστής του σχετικού βιβλίου Ρίχαρτ Βίλχελμ, ερμηνεύει τη λέξη ΤΑΟ ως Νόημα, συμπληρώνοντας, ότι το Κινέζικο ιδεόγραμμα του ΤΑΟ παρίσταται με την πίσω πλευρά μιας ανθρώπινης κεφαλής και ένα σύμβολο της ρηματικής έννοιας του πηγαίνω.

Δεν μπορεί να πηγαίνω χωρίς Σκέψη, Βούληση, Ενόραση, δηλαδή χωρίς ΕΓΩ!!

Οι φράσεις Φως του Ουρανού και Καρδιά του Ουρανού που κατοικεί ανάμεσα στα μάτια, είναι συνώνυμες του ΤΑΟ, ερμηνεύει ο Ρίχαρτ Βίλχελμ.

Ανάμεσα στα μάτια είναι το Τρίτο Μάτι ή ενορατικό μας κέντρο, ή ο μετωπικός λοβός, ο κατ' εξοχήν χώρος παρουσίας και δράσης του ΕΓΩ, της καρδιάς του Ουρανού. Αυτός είναι ο χώρος που ο Οδυσσέας Παλούκωσε με ένα Δαυλό, Σύμβολο Αφύπνισης, προκειμένου να απαλλαγή από τους Θεούς και ο Δαυίδ κτύπησε με τον Μονόλιθο των Θρησκειών διαστρεβλώνοντας την φυσική του λειτουργία. Αυτό είναι το μέρος του εγκεφάλου, που όταν αφαιρεθεί με λοβοτομή, μετατρέπει το άτομο σε άβουλο υποκείμενο, χωρίς ΕΓΩ!!

Το μόνο κοινό στοιχείο που όλα τα Όντα από τις απαρχές μέχρι το διηνεκές του Σύμπαντος είχαν και έχουν, παρά την διαφορετικότητα και μοναδικότητά τους, είναι η Σκέψη η Βούληση και η Ενόραση, δηλαδή το ΕΓΩ.

Αυτός είναι ο πραγματικός κυβερνήτης του εγκεφάλου. Η δουλειά του εγκεφαλονευρικού συστήματος είναι να μεταφέρει μόνο εντυπώσεις στον χώρο του Νου που βρίσκεται στον Μετωπικό Λοβό. Η ανίχνευση και γνώση των χημικών δράσεων και αντιδράσεων των νευρωνικών συστημάτων οδηγούν αλλού, στην επιδίωξη ελέγχου και χρήσης αυτών των χημικών φυσικών λειτουργιών.

Κλείνοντας το θέμα μου, επιθυμώ να συστήσω στους αναγνώστες και σχολιαστές αυτής της εργασίας να μην τη δούνε συγκριτικά με τη γνώση του παρελθόντος, αλλά αν αυτές οι θέσεις και ερμηνείες απαντούν στα σημερινά δικά τους φλέγοντα ερωτήματα.

Επίσης δεν θα μου άρεσε να αντιδικήσω με τους αγαπητούς διανοητές αυτού του εξαίρετου Αντιφώνου, προτιμώ διευκρινιστικές ερωτήσειςπαρά πόλεμο.

Να είστε όλοι Καλά και να θυμάστε, πως ο τελευταίος Χρησμός της Γαίας, δίδεται τώρα στο Φουκουσίμα!!

ΣΧΟΛΙΟ : Φυσικα αυτο πού περιγράφεται δέν είναι ο ΝΟΥΣ, είναι η ψυχή όπως τήν περιέγραψε γιά πρώτη φορά ο Ηράκλειτος. Η Ανατολή στό σύνολό της δέν ανακάλυψε τό Νού. Yπήρξε πάντοτε υποτελής τής θηλυκής αρχής. Όποιος επιθυμεί κατ'αρχάς μπορεί νά διαβάσει τήν τελευταία συνέχεια τού κειμένου τού Μπουλγκάκωφ στό μπλόγκ μας.

Αμέθυστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: