Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

Τα ημερολόγια δεν σώζουν τον άνθρωπο

Παλαιό ημερολόγιο και Παλαιοημερολογιτισμός
palaio-imerologio-kai-palaioimerologitismos
 Πράγματι αποτελεί ένα πρόβλημα το οποίο μπερδεύει και ταλανίζει πολλούς πιστούς. Δεν είναι το σημαντικότερο να αποδείξουμε ποιό εκ των δύο ημερολογίων είναι ορθό. Άλλωστε μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας υφίστανται αυτήν την στιγμή και τα δύο. Αυτό που έχει υψηλή σημασία είναι εάν το θέμα της αλλαγής (διόρθωση κατ' άλλους) του ημερολογίου είναι τόσο σπουδαίο ώστε να οδηγήσει την Εκκλησία σε σχίσμα. Δηλαδή η διαφορά και το πρόβλημα με τους λεγομένους "παλαιοημερολογίτες" δεν είναι το ημερολόγιο αλλά η αποκοπή τους από την υπόλοιπη Εκκλησία αφού δεν επικοινωνούν μυστηριακά ούτε καν με τις κατά τόπους Εκκλησίες που ακολουθούν το "παλαιό"-Ιουλιανό ημερολόγιο (π.χ. Ιεροσόλυμα, Ρωσία, Άγιον Όρος).

 Εκτός από το λυπηρό της καταστάσεως του σχίσματος και του κατακερματισμού αυτών των ομάδων είναι πολύ οδυνηρό και άσχημο πως συκοφαντούν και υβρίζουν Οσίου ανθρώπους της εποχής (π.χ. Γέροντες Παΐσιο και Πορφύριο) ενώ πολλές είναι οι περιπτώσεις που χρησιμοποιούν ψευδή επιχειρήματα προς δικαιολόγηση των θέσεών τους.

 Στην υποσελίδα αυτήν συγκεντρώνονται διάφορα κείμενα αξιοσέβαστων προσώπων- για την αρετή και το έργο τους εντός της Εκκλησίας- ώστε να ενημερωθεί άρτια κάθε ενδιαφερόμενος. Οι δημοσιεύσεις αυτές επ' ουδενί δεν έχουν ως στόχο την πολεμική προς τον οποιονδήποτε αλλά την ορθή πληροφόρηση του πληρώματος της Εκκλησίας και μακάρι να καταστούν εφαλτήριο ορθοδόξου προβληματισμού για το αν τα όσα υποστηρίζει μαινόμενος ο καθένας είναι αρεστά στον Θεό.


Τα ημερολόγια δεν σώζουν τον άνθρωπο
(αποσπάσματα επιστολών, απλοποιημένα)  

ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ 
... Ούτε ο Χριστός ούτε οι Άγιοι Απόστολοι, ούτε οι Άγιοι Πατέρες μας εδίδαξαν ότι θα μας σώσουν τα ημερολόγια. Μας εδίδαξαν ότι θα μας σώσει η πίστη και τα καλά έργα... Δεν εθίχθη ούτε η Πίστις ούτε τα μυστήρια ούτε έγιναν φράγκοι και άπιστοι όσοι ακολούθησαν το νέο ημερολόγιον ...   Ο πιστεύσας και βαπτισθείς εις τον Χριστόν θα σωθεί και όχι όποιος πιστεύη εις το ημερολόγιον, το χρονόμετρον... Εκείνο το οποίο βλάπτει είναι το να μην υπάρχει συμφωνία στην Πίστη, στο βάπτισμα, στη Θεία Μυσταγωγία και τα άλλα Μυστήρια.

Τα ημερολόγια δεν σώζουν τον άνθρωπο, και οι Άγιοι δια της Πίστεως ευηρέστησαν τον Θεόν και ηγίασαν και όχι δια ημερολόγια.  
***
Το ημερολόγιο δεν είναι Θεός, ούτε όλοι οι νόμοι κρέμονται απ΄αυτό... Ο Κύριος πουθενά εις το ιερόν Ευαγγέλιον δεν αναφέρει ότι θα μας σώσει το παλαιόν ημερολόγιον. Ποιός από τους Αγίους Αποστόλους και Πατέρας εκήρυξεν ημερολόγια; 
Δεν πρέπει να νομίζωμεν ότι η Ορθοδοξία και η Χριστιανοσύνη έγκειται εις το ημερολόγιο και χωρίς αυτό δεν υπάρχει σωτηρία. Το ημερολόγιο δεν είναι Θεός αλλά παράδοσις, το Δε Ευαγγέλιο δεν λέγει δια ημερολόγια. Οι Άγιοι της Εκκλησίας μας δεν ηγίασαν δια το ημερολόγιο ούτε το παλαιό ούτε το νέο, αγίασαν δια την Πίστιν του Χριστού την αγίαν και δια τα καλά των έργα, τα οποία έλαμπαν σαν τον ήλιον.
 ***
Όσοι πιστεύουν και φρονούν ότι χωρίς το ημερολόγιον μυστήριον δεν τελειοί το Άγιον Πνέυμα, αυτοί όχιν μόνον είναι αιρετικοί καιπλανεμένοι, αλλά και ημερολάτραι και χρονολάτραι.  
***
Ο Χριστός όταν ήρθε εις τον κόσμον δεν εδίδαξεν ημερολόγια. Ας μας πουν εις ποιο κεφάλαιον ή στίχον του ευαγγελίου, λέγει ο Χριστός θα μας σώσει το ημερολόγιον. Όσοι από τους παλαιοημερολογίτας φρονούν ότι το ημερολόγιον είναι ισοδύναμον και ανώτερον από το Άγιον Πνεύμα και ότι τα μυστήρια τα τελειώνει το ημερολόγιον πλανώνται οι δυστυχείς και αμαρτάνουν.  
***
Ο Θεός δεν τιμωρεί τους ανθρώπους δια τα ημερολόγια, αλλά δια τις αμαρτίες και τις κακίες τους.  
***
Ο Θεός έκαμεν τον κατακλυσμόν, έκαυσεν τις πόλεις των Σοδόμων για τις αμαρτίες των ανθρώπων εκείνων και όχι για ημερολόγια και όλες οι τιμωρίες που δοκιμάζει η ανθρωπότης δεν είναι για το ημερολόγιο, αλλά για το ότι έχει πληθυνθεί η ανομία και έχει ψυγεί η αγάπη.  
***
Το ζήτημα του ημερολογίου δεν είναι το σπουδαιότερον, επειδή δεν είναι ούτε Θεός ούτε πίστις ούτε απ' αυτό εξαρτάται η σωτηρία του ανθρώπου... (παράδειγμα Παύλος, Κορνήλιος, Ταβιθά...)     Όλοι όσοι εσώθησαν και όσοι μέλλουν να σωθούν, θα σωθούν από την πίστιν στο Θεον, την αγάπη και τα καλά τους έργα.  
***
Είναι διηρεμένοι σε πολλές μερίδες παρατάξεις και η μια δεν δέχεται την άλλην. Κρατούν σφιχτά το ημερολόγιον, την αγάπην όμως, το κεφάλαιον των αρετών, περιφρονουν.  
***
...Εγώ είμαι εναντίον της απερισκέπτου και παρανόμου εισαγωγής του νέου ημερολογίου, και επί 50 έτη (εγράφη το 1978) αγωνίζομαι δια την επεναφοράν του παλαιού ημερολογίου, όχι διότι πιστεύω ότι μόνο δια του ημερολογίου θα σωθώ, αλλά δια την ειρήνη και ομόνοια της Εκκλησίας.
Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός είπε στους μαθητές Του «πορευθέντες εις το κόσμον άπαντα κηρύξατε το Ευαγγέλιον πάση τη κτίση, ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται, ο Δε απιστήσας κατακριθήσεται» (Μαρ. 16,15) και «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς, τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν» (Ματθ. 28,19). Κυρήξατε τους είπε το Ευαγγέλιον, όχι το παλαιόν ημερολόγιον και ο πιστεύσας και βαπτισθείς εις το όνομα της Αγίας Τριάδος όχι εις το παλαιόν ημερολόγιον. Αγωνίζομαι και θα αγωνίζομαι μέχρι τελευταίας μου αναπνοής δια να επέλθη ομόνοια και ειρήνη εις την Εκκλησίαν. Και οι Άγιοι 318 θεοφόροι Πατέρες που εθέσπισαν και μας παρέδωσαν το Ιουλιανόν ημερολόγιον δεν μας είπον, σας παραδίδομαι το ημερολόγιον δια να σωθήτε και ότι χωρίς αυτό τα μυστήρια είναι άκυρα(!). Μας το παρέδωσαν δια να γιορτάζουν οι Χριστιανοί την εορτήν του Πάσχα ομού...

...Αγαπητέ...επειδή θέλω να σε ωφελήσω σε παρακαλώ να μου είπης ποιος σε έδωκε τον τίτλον ότι είσαι γνήσιος ορθόδοξος Χριστιανός! Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός; Δεν το πιστεύω διότι ο κύριος εδίδαξε τους μαθητάς αυτού, όταν ποιήσουν πάντα, να λέγουν ότι είναι άχρειοι δούλοι και έπραξαν εκείνο που όφειλαν να πράξουν. Οι Άγιοι Απόστολοι ήταν ταπεινοί και έλεγαν εαυτούς ελαχίστους, ο Δε κορυφαίος των μαθητών, ο έως τρίτου ουρανού αναβάς έλεγε, ότι ήταν ο ελάχιστος των Αποστόλων, το έκτρωμα της φύσεως και ότι ο Χριστός ήρθε στον κόσμο αμαρτωλούς σώσαι, ον πρώτος ήτο εκείνος.

Ο Κύριος δίδαξε εις πάντας και εις ημάς την ταπείνωσιν. «Μάθατε απ' εμού μας είπε, ότι πράος ειμί και ταπεινός τη καρδία και ευρήσετε ανάπαυσιν ταις ψυχαίς ημών». Την υπερηφάνια την εδίδαξε και την διδάσκει ο παμπόνηρος και παγκάκιστος διάβολος. Και ακριβώς δι' αυτό μας παρήγγειλε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός να μάθωμεν την ταπείνωσιν και να τον παρακαλούμεν καθ΄εκάστην και λέγωμεν, Κύριε «μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν, αλλά ρύσαι ημάς από του πονηρού».

...Όσας Δε αντέγραψας από το Πηδάλιον της Εκκλησίας γνώμας και αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και θεοφόρων Πατέρων είναι τελείως άσχεται με το παλαιόν ημερολόγιον, καθότι αι Άγιαι Οικουμενικαί Σύνοδοι δεν συνεκροτήθησαν δια το παλαιόν ημερολόγιον, αλλά δια άλλα ζηήματα. Αι Άγιαι Οικουμενικαί Σύνοδοι συνεκροτήθησαν από το έτος 325 έως το 783, η δε μεταβολή του εορτολογίου έγινε το 1924. Ουδεμία Οικουμενική Σύνοδος ησχολήθη με το παλαιόν και νέον εορτολόγιον, μόνον η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος ώρισε τα περί της εορτής του Πάσχα, και ο οποίος όρος κατά την γνώμην πολλών διδασκάλων της Εκκλησίας μας δεν φυλάττεται, αλλ' αυτό δεν βλάπτει ου΄δε ποσώς την πίστιν. Ο Δε θείος Χρυσόστομος, όστις ήκμασεν εγγύς μετά την Α' Οικουμενικήν Σύνοδον, λέγει : « Χρόνων ακρίβειαν και ημερών παρατήρησιν δεν ηξεύρει η του χριστού Εκκλησία, επειδή οσάκις τρώγει τις τον ζωοποιόν Άρτον τούτον και το ποτήριον τούτο πίνει, καταγγέλει τον θάνατον του Κυρίου και Πάσχα επιτελεί». Και ο ιερός Νικόδημος, ερμηνευτής των ιερών κανόνων λέγει: Δεν φροντίζειν ο Χριστός και η Εκκλησία   δια τοιαύτην παρατήρησιν χρόνων και ημερών πάρεξ δια μοναχήν ομόνοιαν και ειρήνην. Τι λοιπόν αναφέρεις Αγίας Συνόδους και Αγίους Πατέρας ακμάσαντας προ χιλίων ετών δια να στηρίξεις την πλάνην σου δια το παλαιόν και το οποίον λατρεύεις ως Θεόν δια να μην είπω και περισσότερον, εφ' όσον παραδέχεσαι και πιστεύεις, ότι χωρίς το παλαιόν εορτολόγιον ούτε μυστήριον τελείται. Άρα δέχεσαι ότι το Πανάγιον Πνεύμα δια να τελειώσει μυστήριον πρέπει να έχει συνεπίκουρον και το άγιον παλαιόν ημερολόγιον!!! Φευ, της πλάνης και κακοδαιμονίας!!!

Το μεν παλαιόν ημερολόγιον το ονομάζεις Άγιον, το Δε νέον, Βάαλ. Και το παλαιόν ημερολόγιον έχει ημέρας, και το νέον. Όλας τας ημέρας τας εποίησεν ο Κύριος,όλαι είναι καλαί και άγιαι. Διατί λοιπόμ συ τας μεν ονομάζεις αγίας και καλάς, τας Δε ονομάζεις Βαάλ και κακάς; Αλλ' ως φαίνεται ο φανατισμός και η εμπάθεια σας έχει σκοτίσει το λογικόν και δεν αισθάνεσθαι τι λέγετε... μείς προσκυνούμεν Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα, Τριάδαν Ομοούσιον και αχώριστον, πιστεύομεν, προσκυνούμεν και τον αληθή Θεόν και Ποιητήν των απάντων και εις Αυτόν κλίνομεν γόνυ, εαν και αμαρτωλοί ήμεθα. Εσεις όμως,... προσκυνείτε και λατρεύετε ως Θεόν, και το παλαιόν ημερολόγιον. Η αληθής όμως ομολογία του Χριστιανού είναι να πιστεύει εκείνα τα οποία διαλαμβάνει το Άγιον Σύμβολον της Πίστεως ημών... Το ιερόν Σύμβολον δεν διαλαμβάνει να πιστεύομεν και εις ένα παλαιόν ημερολόγιον το εφευρεθέν υπό του ειδωλολάτρου Σωσιγένους και θεσπισθέν επί του επίσης ειδωλολάτρου αυτοκράτορος Ιουλίου Καίσαρος και ότι άνευ του παλαιού εορτολογίου δεν υπάρχει σωτηρία.

Νομίζεις ότι εάν φυλάξεις το παλαιόν ημερολόγιον εφύλαξας όλον τον νόμον, είσαι γνήσιος ορθόδοξος διότι κατά τη γνώμη σου   όλος ο νόμος και οι προφήται κρέμωνται στο παλαιόν εορτολόγιον; Αλλά εάν ως λοικός και συνετός στοχασθής καλώς τας καταφρονήσεις που κάμνεις εις άλλας παραδόσεις της Αγίας μας Εκκλησίας, τας παρακοάς που κάμνεις εις τον νόμον του Θεού και τας εντολάς Του, τας παρακοάς που κάμνεις εις τας συμβουλάς και νουθεσίας του Πνευματικού σου Πατρός, θα ίδεις ότι εκείνα μεν είναι κάμηλος, το δε ημερολόγιον κώνωψ. Ουαί σοι, ότι διυλίζεις τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνεις. Άκουσον δι' υστάτην φοράν και πρόσεξε τοις λεγομένοις. Το τέλος πάντων ημών ήγγικεν, μεθ' ολίγον θα αναχωρήσωμεν και θα παρασταθώμεν ενώπιον του Απροσωπολήπτου και δικαίου Κριτού να δώσωμενλόγον των πράξεών μας, ο οποίος θα μας εξετάση όχι εάν εφυλάξαμεν τα ημερολόγια, αλλά τας εντολάς Του, εάν εποιήσαμεν έργα καλά, πράξεις αγαθάς, εάν εφυλάξαμεν την πίστιν μας.

Κατανόησων, αγαπητέ, την πλάνην σου, μετανόησον και γίνου ταπεινός και μη επαίρεσαι επί ημερολογίοις, ότι δήθεν είσαι και ομολογητής. Οι Άγιοι Απόστολοι, οι Άγιοι Μάρτυρες και οι όσιοι Πατέρες ηγίασαν ουχί δια παλαιά και νέα ημερολόγια, αλλά δια την θερμήν πίστιν και ολόψυχον αγάπην τηνοποίαν είχον προς τον Εσταυρομένον και γλυκύτατον Ιησούν Χριστόν τον Θεόν ημών...
Ως φαίνεται έχετε το φρόνημα ότι το παλαιόν εορτολόγιον τα συγχωρεί όλα, και πορνείας και μοιχείας και φθόνους και συκοφαντίας και ψεύδη και κατηγορίας και όλας τας άλλας αμαρτίας...
Ο Χριστός, οι Άγιοι Απόστολοι και Άγιοι Πατέρες δεν όρισαν η άφεση των αμαρτιών να παρέχεται δια του παλαιού εορτολογίου, αλλά όταν συναισθανθή ο αμαρτωλός τας αμαρτίας του, εξομολογηθεί μετά συντριβής και κατανύξεως τας αμαρτίας του εις τον πνευματικόν ιερέα, μισήση αυτάς και αποφασίση εις το εξής, όσον το δυνατόν, να μην αμαρτήση, τότε και μόνον δίδεται η άφεσις, ενώ συ ο μοναχός ...   συγχωρείς τας αμαρτίας των ανθρώπων αρκεί να πηγαίνουν με το παλαιόν ημερολόγιον... Πολλοί ανεφάνησαν κατά καιρούς νεωτερισταί και εισήγαγον νεωτερισμούς, αλλά τοιούτος νεωτερισμός ως ο υμέτερος εκ του αιώνος ουκ ηκούσθη.
Ο Θεός να σε συγχωρήση, διότι ουκ οίδας τι λέγεις και τι πράττεις.

Ο Όσιος Φιλόθεος της Πάρου τεύχος 2 Μάιος - Αύγουστος 2001 Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη


pentapostagma

 elekklesia

6 σχόλια:

δάσκαλος είπε...

Αγαπητέ Αμέθυστε σε παρακαλώ να αναδημοσιεύσεις και τα παρακάτω κείμενα του αειμνήστου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου, για αντικειμενικότερη ενημέρωση επί του θέματος:
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2012/08/blog-post_9846.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2013/01/blog-post_22.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2013/06/blog-post_15.html
http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2013/08/blog-post_11.html
Ευχαριστώ πολύ και ο Θεός μαζί σου

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω πως ο Γέροντας Φιλόθεος, χωρίς να θέλω να προσβάλω τη μνήμη του, αγνοεί κάποια πρακτικά πράγματα σχετικά με το Νέο Ημερολόγιο. Αυτό είναι ξεκάθαρο από τα γραφόμενά του.

Το Νέο Ημερολόγιο δεν έχει σχέση με το Γρηγοριανό Ημερολόγιο το οποίο χρησιμοποιούν οι Παπικοί και τα κοσμικά κράτη σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό ημερολόγιο, το οποίο μάλιστα είναι πιο ακριβές στη μέτρηση του χρόνου από το Γρηγοριανό. Σε ορισμένες δεκαετίες από τώρα, το Γρηγοριανό θα προηγείται μίας ημέρας του Διορθωμένου Ιουλιανού.

Επίσης ο Γέροντας Φιλόθεος ισχυρίζεται κάπου πως οι Πατέρες της 1ης Οικουμενικής Συνόδου, θέσπισαν το Ιουλιανό Ημερολόγιο, γνωρίζοντας μάλιστα τις ατέλειές του. Αυτό είναι ιστορικά ανακριβές. Από που προκύπτει πως οι Πατέρες γνώριζαν την ατέλεια του Ιουλιανού Ημερολογίου; Η 1η Οικουμενική Σύνοδος θέσπισε τον κοινό εορτασμό του Πάσχα και τον τρόπο υπολογισμού της εορτής. Δεν θέσπισε κανένα ημερολόγιο, το Ιουλιανό ημερολόγιο ήταν ήδη σε χρήση εκείνη την εποχή αλλά όχι σε ολόκληρη την αυτοκρατορία. Μάλιστα οι κατά τόπους Εκκλησίες είχαν σημαντικές διαφορές στο εορτολόγιο τους. Μέχρι να εφαρμοστεί ο Κανόνας αυτός, το Πάσχα εορταζόταν σε άλλη ημερομηνία στη Δύση και σε άλλη στην Ανατολή. Αυτό όμως δεν έγινε ποτέ αφορμή για Σχίσμα.

Το παράδοξο πάντως σήμερα είναι πως ο σχετικός Κανόνας της 1ης Οικουμενικής Συνόδου δεν τηρείται ούτε από τους χρησιμοποιούντες το ΠΗ ούτε από τους χρησιμοποιούντες το ΝΗ. Είναι αδύνατο να τηρηθεί, καθώς το ΠΗ που χρησιμοποιούν και οι μεν αλλά και οι δε για τον υπολογισμό της εαρινής ισημερίας, είναι αστρονομικά λάθος. Είναι φοβερό δηλαδή το γεγονός ορισμένοι να δικάζουν κάποιους ως "αιρετικούς" σύμφωνα με έναν μη δογματικό Κανόνα, τον οποίο όμως Κανόνα στην πραγματικότητα ούτε οι ίδιοι τον τηρούν.

Το μείζον ζήτημα πάντως δεν είναι αν τηρείται ο Κανόνας αλλά η αταξία και ο σκανδαλισμός που δημιουργείται στους πιστούς, όσο παραμένει ζωντανή αυτή η ανούσια διαμάχη. Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του Γερόντα Φιλόθεου όσον αφορά την πραξικοματική επιβολή του ΝΗ το 1924. Κατά την ταπεινή μου γνώμη πάντως νομίζω ότι η πιο σωστή, από πρακτικής πλευράς λύση, είναι η πλήρης υιοθέτηση του Διορθωμένου Ιουλιανού, όχι μόνο δηλαδή για το ακίνητο εορτολόγιο, αλλά και για τον υπολογισμό του Πάσχα. Με αυτόν τον τρόπο και η καταστρατήγηση του Κανόνα της 1ης Οικουμενικής Συνόδου που προκαλεί το ΠΗ θα αποφεύγεται αλλά και τα προβλήματα που δημιουργεί στο Τυπικό της Εκκλησίας (πχ κατάργηση νηστείας Αγίων Αποστόλων) η επιλεκτική χρήση του ΝΗ θα παύσουν. Αν ήταν πάντως να παύσουν τα σχίσματα στην Εκκλησία, με πολύ χαρά θα υποδεχόμουν την επιστροφή όλων των Τοπικών Εκκλησίων στο ΠΗ.

Τέλος το άρθρο που αναδημοσιεύει ο Αμέθυστος νομίζω πως έχει δίκιο. Το ημερολόγιο δεν είναι θέμα Πίστεως. Από καθαρά πρακτική/αστρονομική σκοπιά το ΝΗ είναι το σωστό ημερολόγιο. Από σωτηριολογική όμως σκοπιά, δεν υπάρχει λάθος και σωστό ημερόλογιο. Το ημερολόγιο δεν οδηγεί στη Σωτηρία. Η Πίστη σώζει, όχι το ημερολόγιο. Οι Θεόφρονες λάτρευσαν τον Κτίσαντα, οι ειδωλολάτρες λάτρευσαν την κτίση και στις μέρες μας εμφανίστηκε μια νέα κατηγορία ανθρώπων οι οποίοι λατρεύουν το "κτίσμα του κτίσματός", δηλαδή το ημερολόγιο.

Γεώργιος

amethystos είπε...

Θαυμάσιο σχόλιο.Κατορθώσαμε νά διασπάσουμε τελικώς τήν ενότητα εργασίας καί εορτολογίου,εγκαταλείποντας τήν εργασία στά νύχια τού κέρδους,παραβαίνοντας τήν εντολή τού Κυρίου,πού μάς έδωσε καθώς εγκαταλείπαμε τόν Παράδεισο.Γιά νά έχουμε τήν μνήμη τού Παραδείσου,αυτού πού θυσιάσαμε,στήν ανυπακοή μας.Σήμερα μέ τήν εκκλησιολογία τού Ζηζιούλα,λησμονούμε καί τήν θυσία τού Κυρίου,παραβαίνοντας καί τήν εντολή τής σωτηρίας μας.

Ανώνυμος είπε...

Πω πω βαρεμάρααα!
Καλά την παλεύετε να αναλύετε και να αναλύετε και πουθενά να μη φτάνετε;
Προσωπικά, τα θρησκευτικά σας,τα βαρέθηκα.
Χριστιανέ μου θεοσεβούμενε(δεν εννοώ τον Αμέθυστο, αυτός παραμένει αλλουνού παπά Ευαγγέλιο)

χριστιανέ μου δάσκαλε, μέχρι το 1924 ΟΛΟΙ πήγαιναν με το Ιουλιανο εκκλησιαστικό εορτολόγιο.
Και λοιπον;
Σώζονταν, επειδή ακολουθούσαν το πάτριο; Σώζονταν χωρίς εφαρμογή των Εντολών του Χριστού, χωρίς Ταπείνωση, Συνεχή Θεία Μετάληψη, Έμπρακτη αγάπη προς τις ανάγκες του πλησίον; Όχι φίλε μου. Δεν σώζονταν.ΜΗΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΜΕ, ΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ τους εαυτούληδές μας. Επομένως; Επομένως, μη λέτε πολλά και κουραστικά. Έκαστος ας πράξη ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΝ και τα ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΛΑ, ο Θεός και ΜΟΝΟΝ ο Θεός, και ΟΧΙ πουλημένο ιερατείο σε διάφορες σκοπιμότητες, ΜΟΝΟΝ ο Θεός την ΚΑΘΕ ψυχή θα την κρίνει.

Καλλιέργησε αδερφε, δάσκαλε, τον κήπο σου και ΑΣΕ ΗΣΥΧΟ το διπλανό σου, να καλλιεργήσει και το δικό του κήπο.

ΜΗΝ του κολλάς.

ΔΕΝ έχεις το δικαίωμα να του γίνεσαι του ξένου ανθρώπου, θρησκευτικό ΤΣΙΜΠΟΥΡΙ ούτε καν για χάρη της αιωνιότητας της ψυχής του.

Κάνε ΜΟΝΟ προσευχή και αρκεί.
Αν είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙ αγάπης προσευχή, ή άλλη ψυχή, μια μέρα, έστω και αργά, θα την ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ.

δάσκαλος είπε...

1. Προς Ανώνυμο 3:44.
Αδελφέ μου δεν πιστεύω ότι ενόχλησα και "κόλλησα" σε κανέναν. Απλή παράθεση κειμένων έκανα γιατί η παρούσα ανάρτηση αδικεί τον αείμνηστο Γέροντα ως προς τις απόψεις του. Βεβαίως και το ημερολόγιο δεν σώζει, αλλά το ημερολογιακό ζήτημα (όπως και όλες οι καινοτομίες και οι μοντερνισμοί στην Εκκλησία τον τελευταίο αιώνα) είναι συνυφασμένο με την παναίρεση της εποχής μας, ας μην το αγνοούμε αυτό. Σε όλα τα υπόλοιπα που γράφεις συμφωνώ μαζί σου και σε ευχαριστώ πολύ που τα έγραψες.
2. Προς Γεώργιο.
Αγαπητέ αδελφέ, όταν ο π. Φιλόθεος πολεμά την ημερολογιολατρεία τον αποδέχεσαι, όταν κηρύσσεται παράλληλα υπέρ του παλαιού ημερολογίου τον απορρίπτεις; Περί δε του μύθου του Διορθωμένου Ιουλιανου (το οποίο δεν εφαρμόστηκε ΠΟΤΕ) μπορείς να διαβάσεις εδώ: http://krufo-sxoleio.blogspot.gr/2012/12/blog-post_9496.html
3. Προς Αμέθυστο.
Ευχαριστίες πολλές αγαπητέ μου για τον αντρισμό να αναρτάτε και σχόλια με τα οποία διαφωνείτε, είστε παράδειγμα προς μίμηση. Μακάρι να υπήρχε τέτοια καλή προαίρεση από όλους για να μην κάναμε τον αδελφό Ανώνυμο να βαριέται με τις εμμονές μας και την έλλειψη διάθεσης για διάλογο που μας διακατέχει πολλάκις. Με την ευκαιρία συγχαρητήρια και για την συνεχόμενη αναίρεση της εκκλησιολογίας του Ζηζιούλα, εκκλησιολογία που έχει μολύνει δυστυχώς και πολλούς εκ των Παλαιοημερολογιτών (γιατί όντως το ημερολόγιο από μόνο του δεν σώζει-χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και παρωνυχίδα).
Με αγάπη Χριστού και ευχές σε όλους
Συγχωρέστε με για την πολυλογία

Ανώνυμος είπε...

Συχωρεμένος.
:)