Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019

Είμαι η Μαρίνα και οι δύο άλλες αδελφές μου, είναι η Παρασκευή και η Αικατερίνα που συγκατοικούν με εμένα στο Μοναστήρι. π. Κυπριανός Χειμώνας

Μαρίνα_Marina of Antioch in Pisidia_св Марина великомученица Антиохийская_წმიდა დიდმოწამე მარინე_DSC_0172-
Αγία Μαρίνα η Μεγαλομάρτυς († γ΄αι.)
Aγίας Μαρίνης της Σικελής, της δια Χριστόν Σαλής
Άγιος Τσάρος Νικόλαος Β’ Ρομανώφ της Ρωσίας και η οικογένεια του, η τσαρίνα Αλεξάνδρα, οι κόρες τους πριγκίπισσες Όλγα, Τατιάνα, Μαρία και Αναστασία και ο τσάρεβιτς Αλέξιος

Εορτάζουν στις 17 Ιουλίου
Ένα μεγάλο θαύμα της Αγίας Μαρίνας,
όπως το αναφέρει ο μακαριστός Δημήτριος Παναγόπουλος
17 Ιουλίου 1958.

Όταν ο κ. Παναγόπουλος επρόκειτο να βγάλει το φυλλάδιο Αγία Μαρίνα, μελέτησε τον βίο της Αγίας. Εκ της μελέτης αυτής, του ήρθαν λογισμοί ότι η αγία Μαρίνα δεν ήτο 15 ετών, όπως γράφουν τα συναξάρια, αλλά μάλλον θα ‘πρεπε να ήταν 17  ετών. Σκέφτηκε όμως, καλύτερα ήταν να παρακάμψη αυτόν τον σκόπελο, δηλαδή να γράψη τμηματικώς τον βίο, χωρίς ν’ αναφέρη ηλικία. Ενώ λοιπόν επί ένα μήνα εσκέπτετο το περί του πρακτέου, συνέβη το εξής:

Την εποχή εκείνη ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως ταμίας στο ιπποδρόμιο. Κάθε Σάββατο που πληρωνόταν, έρχονταν κάτι φτωχές γυναικούλες και τους έβαζε χρήματα μέσα σε φάκελλο και τους τα έδινε. Μία από τις γυναίκες αυτές, ονόματι Δέσποινα ημέρα μεσημέρι, ενώ έπλενε τα ρούχα της στο φτωχικό της, στο πλυσταριό, βλέπει να έρχεται ένα κοριτσάκι με μπλε ποδιά και κοτσίδες και να της λέγη:
«Καλή ημέρα κυρία Δέσποινα, τι κάνεις;».
«Να παιδί μου, παιδεύομαι εδώ με το πλύσιμο.
Αλλά ποιανού παιδί είσαι εσύ; Δεν σε γνωρίζω».
«Πως, με γνωρίζεις», απαντά η μικρή «και έρχεσαι τακτικά εις το σπίτι μου, που είναι εδώ κοντά».
«Μα, παιδί μου, πρώτη φορά είναι που σε βλέπω».
«Πως, με ξέρεις, εγώ είμαι η Μαρίνα. Μη φοβάσαι, ο Θεός θα σε βοηθήση και είμαι 15 ετών».

Μόλις είπε αυτό η μικρή εξηφανίσθη. Όταν πήγε το Σάββατο να πάρη τα χρήματα από τον Παναγόπουλο, του λέγει: «Κυρ-Δημητρό μου συνέβη αυτό και αυτό», και του διηγήθη τι της συνέβη. Τότε ο Παναγόπουλος της είπε:
«Καλά κυρία Δέσποινα, πήγαινε, το τελευταίο που σου είπε “και είμαι 15 ετών”, δεν το είπε για εσένα, αλλά για κάποιον άλλον το είπε!»,
Το σπίτι της κ. Δέσποινας βρίσκεται πλησίον της εκκλησίας της Αγίας Μαρίνας, όπου πηγαίνει τακτικά και ανάβει κανένα κεράκι….
Ο Ιησούς δοξάζεται διά των Αγίων και Μαρτύρων και Αυτός αντιδοξάζει αυτούς.
Λόγοι Αληθείας με αιώνιο αντίκρυσμα, Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: